Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Zdeněk Palcr (1927–1996)

Zdeněk Palcr (1927–1996)Zdeněk Palcr (1927–1996)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.12.2014 9:48  •  Přečteno: 5138x

Přednáška o plastičnosti, AVU

Přednáška o plastičnosti, AVUI na AVU se vyskytují hojně navštěvované přednášky

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 19.6.2018 20:01  •  Přečteno: 3528x

Zahrady Národní galerie v Anežském klášteře

Zahrady Národní galerie v Anežském klášteře ovládnou mamutí objekty a figuríny současných hvězd, které budou vidět až z Letné. Panují však obavy, že opět nebudou genderově vyvážené stejně jako poutače za Knižákovy éry před Veletržním palácem.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 15.7.2015 17:46  •  Přečteno: 4075x

Praha 1 se pod vedením starosty Lomeckého stává jedním policejním okrskem.

Pokutovala Martina Uhlíře tisíci korunami za to, že při vyvěšování tibetské vlajky na rozhledně neuposlechl výzvy tajného: „Počkej ty hajzle“ (stejnou částku jsem soudně prokázané protiprávní vniknutí policie do mého ateliéru musel Lomeckému zaplatit i já).

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 17.5.2016 10:54  •  Přečteno: 4043x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2015 49, A V U, 2015

Malebnost nahradí plastičnost a stání

O nástupci profesora Hendrycha ve škole figurálního sochařství na AVU je prý již rozhodnuto.

Má se jím stát bez ohledu na konkurzy čechokanaďan R. Štipl. Hendrych je předem vyřazen, stejně jako další adepti. To, že Štipl neovládá sochařskou abecedu je v postmodernickosti plus, a tak pokud se tak stane, zmizí ze světa poslední široko daleko klasický sochařský ateliér. Komedie s konkurzy započatá loni bude pokračovat. Čeká se jen na prozatím utajované kašpárky do poroty. Ke cti profesora Hendrycha přičtěme jeho odmítnutí býti v této porotě legalizující tuto šaškárnu. Rektor Vaněk se již ani nesnaží předstírat nějaká pravidla. Na dotaz proč nevypíše také konkurz na školu profesora Zeithammla odvětil aniž hnul brvou: „Prostě jsme na jeho místo nikoho jiného vhodného nenašli!!“ 
Richard Štipl krásně vyhovuje geubauerizaci stále podle názvu sochařských ateliérů na AVU či UMPRUM. Figurínismus nahrazující stání a plastičnost za panoptikum voskových a polystyrenových malebností. V oslavné kritice na jeho výstavu v roce 2011 napsali v Salonu: „Richard Štipl, jeden z nejoriginálnějších malířů a sochařů… Co se ikonografie týče, vyzařuje ze štiplových kompozic pocit všudypřítomného obecného zmaru a smrti. Uschlé stromy, pusté město, nahý člověk bloudící zničeným světem…“ Tato charakteristika je téměř doslovnoudefinicí malebnosti – protikladu plastičnosti, kterou se vyznačují sochy. Nový pedagog ideálně zapadne na AVU, kde jsou zastaveny projekty, studenti na stážích nedostávají plná stipendia, dva a půl milionu ukradeno plus dva a půl milionu pokuta za to, že to vedení chtělo zaretušovat a nic nehlásilo. 

print Formát pro tisk