Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

KOLOKVIUM DVOU

Výstavy v Galerii AVU jsou si všechny podobné a dokonale zaměnitelné. Na zemi se něco povaluje a hlavu zvednete jen kvůli videoobrazovce. To všechno ale autoři vědí, jsou totiž vedeni k tomu, že nejdůležitější je přece doprovodný vysvětlující leták. Jeden takový se sochařskými glosami v závorkách předkládám. Webová verze AVU je přizpůsobena obecnému českému pravopisu a opatřena vědecky nezbytným citátem ikony.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 6.7.2015 17:54  •  Přečteno: 1529x

Bulvární Sochařský Zpravodaj – ZPRASOBUL

Bulvární Sochařský Zpravodaj – ZPRASOBUL – vychází 3. června 2014

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.6.2014 10:25  •  Přečteno: 2562x

Další stání jednoho z procesů proti restaurátorské firmě Art Kodiak

Další stání jednoho z procesů proti restaurátorské firmě Art Kodiak ohledně kvality a pracovních podmínek při restaurování Národního divadla se bude konat dne 26.9.2016 ve 13h u Obvodního soudu pro Prahu 1, Ovocný trh, Praha 1, 1.patro, č. dveří 154

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 1.9.2016 11:08  •  Přečteno: 1016x

Životnost sochařství bez ohledu na poptávku

Zdeněk Palcr ukázal životnost sochařství bez ohledu na poptávku.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 26.11.2016 19:33  •  Přečteno: 1084x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2014 23, 2014

Francesco Messina

Francesco MessinaFrancesco Messina (1990–1995) Vystavovat začal kolem roku 1930. Nejméně polovina jeho díla jsou portréty. Navazuje na italskou rene­sanci. Jeho hlavy jsou anatomicky vystavěné, kombinují plně plastické a grafické prvky. U některých hlav podtrhuje výraz ještě polychromií. U bronzů si doslova hraje s patinou. Byl posedlý splétáním pramínků vlasů. U mužských portrétů je zdůrazněna individualita a síla, a to bez použití deformací, někdy tvary zjednodušuje v duchu neorealismu G. Manzua. Ve srovnání s E. Grecem je realističtější a zdaleka mu nejde o stylizaci formy. Na rozdíl od M. Mariniho nehraje žádné expresivní noty. Zdeněk J. P.

print Formát pro tisk