Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Cestovní kancelář Boží osvícení

Cestovní kancelář Boží osvícení nabízí poslední zájezdy. 
​Jistota vrácení peněz při zatmění!

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 7.11.2016 10:12  •  Přečteno: 528x

Výstava Sochaře Zdeňka Preclíka a jeho ženy malířky Marie Preclíkové

V archivu v Semilech vystavuje jeden z posledních, kteří vládnou plastickou řečí a jsou jí mocni brilantně artikulovat. Výstava Sochaře Zdeňka Preclíka a jeho ženy malířky Marie Preclíkové začíná tento čtvrtek v 18 hodin.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 13.12.2016 11:30  •  Přečteno: 873x  •  Komentářů: 0

Muzejní noc

Zdeněk Palcr znovuzrodil v poslední chvíli sochařství a to stáním, vertíkalitou, ztělesněním duchovního světa a zachránil rozplizlou plastičnost – životnost, navzdory suchosti a chladu. MB

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 17.6.2014 16:50  •  Přečteno: 1491x

Lysolajské Sochařské Sympozium

Vybraní uchazeči na Lysolajské sochařské symposium: A. Plačková, P. Míka, J. Turský, M. Mlynář, Tour Chhatna (Kambodža), první náhradník : T. Havlík Sdružení sochařů (neoficiálně)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 17.4.2015 12:00  •  Přečteno: 1480x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2014 23, 2014

Francesco Messina

Francesco MessinaFrancesco Messina (1990–1995) Vystavovat začal kolem roku 1930. Nejméně polovina jeho díla jsou portréty. Navazuje na italskou rene­sanci. Jeho hlavy jsou anatomicky vystavěné, kombinují plně plastické a grafické prvky. U některých hlav podtrhuje výraz ještě polychromií. U bronzů si doslova hraje s patinou. Byl posedlý splétáním pramínků vlasů. U mužských portrétů je zdůrazněna individualita a síla, a to bez použití deformací, někdy tvary zjednodušuje v duchu neorealismu G. Manzua. Ve srovnání s E. Grecem je realističtější a zdaleka mu nejde o stylizaci formy. Na rozdíl od M. Mariniho nehraje žádné expresivní noty. Zdeněk J. P.

print Formát pro tisk