Bankovní Art index
„J&T Banka ve spoluprácí s portálem Art+ upravila již podruhé žebříček, který nezaujatě popisuje vývoj na naší současné výtvarné scéně.
Sochařská volba
Volte za zásluhy o sochařství na primátora: z trojkoalice SZ – KDUČSL – STAN (č. 1), č. 10 Ing Petr Hlubuček (sympozium Lysolaje), č. 15 T. Mikeska (sochy Haška a Churchila, chce v Praze 3 Havla), č. 11 Matěj Stropnický (podporuje zatím objekty, ale to je věc vývoje)
Tiskovina AVU „Íčko“ (nezaměňovat s „Óčkem“, jedinou Babišovou televizí) se opozdila a konečně nepřinesla nic nového.
Na AVU už jsem byl se Sochařským zpravodajem 3× vyhozen a jednou mě tam nepustili. Patrně i kvůli Sochařskému zpravodaji zavedli vstup na kameru a karty a před obhajobami docentur uzamkli dokonce dveře do vlastní hospody.
Jan Skácel
Znovu láska znovu odedávna Z povzdálí překáží smrti
Návštěvnost od 27. 11. 16
Francesco Messina
Francesco Messina (1990–1995) Vystavovat začal kolem roku 1930. Nejméně polovina jeho díla jsou portréty. Navazuje na italskou renesanci. Jeho hlavy jsou anatomicky vystavěné, kombinují plně plastické a grafické prvky. U některých hlav podtrhuje výraz ještě polychromií. U bronzů si doslova hraje s patinou. Byl posedlý splétáním pramínků vlasů. U mužských portrétů je zdůrazněna individualita a síla, a to bez použití deformací, někdy tvary zjednodušuje v duchu neorealismu G. Manzua. Ve srovnání s E. Grecem je realističtější a zdaleka mu nejde o stylizaci formy. Na rozdíl od M. Mariniho nehraje žádné expresivní noty. Zdeněk J. P.
Autor: Michal Blažek Vydáno: 3.12.2014 9:21 Přečteno: 6627x |