Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Silvestr 2014

Silvestr 2014Jihlavskem obchází sklaničkový fantom.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 31.12.2014 10:02  •  Přečteno: 2074x

Kdo nejde se Sochařským zpravodajem, nejde se sochařským zpravodajem

Kdo nejde s námi, jde proti nám, K. Gottwald

Kdo není proti nám, je s námi, J. Nazaretský

Kdo nejde se Sochařským zpravodajem, nejde se sochařským zpravodajem, M. Blažek

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 7.11.2016 10:16  •  Přečteno: 1127x

Výstava portrétů básníka Skácela

14. 5. od 10.00 vyhlášení výsledků.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 4.5.2015 20:23  •  Přečteno: 1897x

Stanovisko vedení AVU k pamfletům Michala Blažka

Pamflety Michala Blažka ve věcné rovině satiricky komentují dění na AVU v Praze. Kritizuje akademické dění z konzervativních pozic tzv. „klasické“ sochy a malby. Vyjadřuje názor těch, kteří neakceptují proměny, k nimž ve výtvarném umění dochází v moderní době od Duchampových ready-made. S tímto názorem se neztotožňujeme, ale je legitimní.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 13.3.2019 9:21  •  Přečteno: 909x  •  Komentářů: 1

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2014 23, 2014

Francesco Messina

Francesco MessinaFrancesco Messina (1990–1995) Vystavovat začal kolem roku 1930. Nejméně polovina jeho díla jsou portréty. Navazuje na italskou rene­sanci. Jeho hlavy jsou anatomicky vystavěné, kombinují plně plastické a grafické prvky. U některých hlav podtrhuje výraz ještě polychromií. U bronzů si doslova hraje s patinou. Byl posedlý splétáním pramínků vlasů. U mužských portrétů je zdůrazněna individualita a síla, a to bez použití deformací, někdy tvary zjednodušuje v duchu neorealismu G. Manzua. Ve srovnání s E. Grecem je realističtější a zdaleka mu nejde o stylizaci formy. Na rozdíl od M. Mariniho nehraje žádné expresivní noty. Zdeněk J. P.

print Formát pro tisk