Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Cestovní kancelář Boží osvícení

Cestovní kancelář Boží osvícení nabízí poslední zájezdy. 
​Jistota vrácení peněz při zatmění!

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 7.11.2016 10:12  •  Přečteno: 1366x

Petr Rezek – Žabka, přednáška k 20. výročí umrtí Zdenka. Palcra

Petr Rezek – Žabka, přednáška k 20. výročí umrtí Z. P., 30. 6. 18 hod, DOX, archiv.
​Setkání u Palcrova hrobu dne 12. 7. v 16 hodin na Motolském hřbitově – sraz u vchodu.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.6.2016 15:00  •  Přečteno: 1296x

Tlustá čára

Tlustá čára

Akce (patrně Patrika Krásného) „Mucholapky“. 

Přítomní byli vyzváni, aby na ně nalepili věci z kapes. 

Konec 70. let, Hynkův dvůr.

To, že R. Krauss píše, že v 60. letech měli konceptualisté a minimalisté udělat tlustou čáru za minulostí umění, tak i když to proklamovali, nestalo se tomu tak. Kunsthistorici a většina „ne-umělců“ se podvolila a začlenila se do uměnovědného provozu.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 5.3.2019 18:06  •  Přečteno: 128x

Panna není pannou

Jestli je na něco u křesťanů spoleh, tak určitě na to, že vybírali místa pro svatyně a sochy „s přesahem“. Většinou už někdo před nimi objevil, že některá místa jsou zvláštní. Není náhodou, že pod křesťanskými kostely se nacházejí daleko starší základy svatyní pohanských. Vysvětlení není jen mocenské. U stovek či tisíců mariánských sloupů vztyčovaných v Evropě bylo důležité, aby byly postaveny právě na takovém místě se zvláštní energií.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 10.10.2019 13:07  •  Přečteno: 129x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2014 23, 2014

Francesco Messina

Francesco MessinaFrancesco Messina (1990–1995) Vystavovat začal kolem roku 1930. Nejméně polovina jeho díla jsou portréty. Navazuje na italskou rene­sanci. Jeho hlavy jsou anatomicky vystavěné, kombinují plně plastické a grafické prvky. U některých hlav podtrhuje výraz ještě polychromií. U bronzů si doslova hraje s patinou. Byl posedlý splétáním pramínků vlasů. U mužských portrétů je zdůrazněna individualita a síla, a to bez použití deformací, někdy tvary zjednodušuje v duchu neorealismu G. Manzua. Ve srovnání s E. Grecem je realističtější a zdaleka mu nejde o stylizaci formy. Na rozdíl od M. Mariniho nehraje žádné expresivní noty. Zdeněk J. P.

print Formát pro tisk