Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Petr Rezek – Žabka, přednáška k 20. výročí umrtí Zdenka. Palcra

Petr Rezek – Žabka, přednáška k 20. výročí umrtí Z. P., 30. 6. 18 hod, DOX, archiv.
​Setkání u Palcrova hrobu dne 12. 7. v 16 hodin na Motolském hřbitově – sraz u vchodu.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.6.2016 15:00  •  Přečteno: 625x

Konkurz na místo pedagoga AVU

Sochaři Jiří Středa, Michal Blažek a další se připojují k profesoru Hendrychovi a na protest proti praxi předem rozhodnutých konkurzů se nebudou ucházet o místo sochařského pedagoga na AVU

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 17.4.2015 12:04  •  Přečteno: 1446x

Vzdání pocty u hrobu Zdeňka Palcra.

Vzdání pocty u hrobu Zdeňka Palcra.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 12.9.2016 10:49  •  Přečteno: 707x

Soutěž tří portrétů

Soutěž tří portrétůSdružení sochařů Čech, Moravy a Slezska, Akademie věd ČR a Obec architektů Vás zvou na zahájení výstavy výsledků soutěže sochařských portrétů prezidenta Václava Havla, prof. Antonína Holého, arch. Jana Kaplického. Vernisáž se koná 7. 1. 2015, v 17 hodin v sále ICAVI, budova Akademie věd ČR, Národní 3, Praha 1. Výstava je otevřena 8. 1.–28. 1. 2015, pracovní dny v 10–18 hodin.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 18.12.2014 8:57  •  Přečteno: 1637x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2014 23, 2014

Francesco Messina

Francesco MessinaFrancesco Messina (1990–1995) Vystavovat začal kolem roku 1930. Nejméně polovina jeho díla jsou portréty. Navazuje na italskou rene­sanci. Jeho hlavy jsou anatomicky vystavěné, kombinují plně plastické a grafické prvky. U některých hlav podtrhuje výraz ještě polychromií. U bronzů si doslova hraje s patinou. Byl posedlý splétáním pramínků vlasů. U mužských portrétů je zdůrazněna individualita a síla, a to bez použití deformací, někdy tvary zjednodušuje v duchu neorealismu G. Manzua. Ve srovnání s E. Grecem je realističtější a zdaleka mu nejde o stylizaci formy. Na rozdíl od M. Mariniho nehraje žádné expresivní noty. Zdeněk J. P.

print Formát pro tisk