Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Další uchazeč o prémii 10 000 Kč

Další uchazeč o prémii 10 000 Kč bude zklamán. Savčenková v ruském vězení řekla „Zeman je durak“. Prémii však získá ten, co najde článek, kde je napsáno že je jenom vůl.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 5.5.2016 19:38  •  Přečteno: 1167x

Svoboda a Palcr, Vidět sochy

Svoboda a Palcr, Vidět sochyKřest katalogu výstavy v Chebu 4. 6. 2019 Svoboda + Palcr: Vidět sochy

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 30.5.2019 17:21  •  Přečteno: 110x

Měl jsem pocit, že se po mně něco chce…

Prvních 67 čísel bylo strečinkem na prokrvení ztuhlosti. V pěti číslech (Léto s Palcrem) jsem navodil téma pro celý rok 2016.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 1.1.2016 20:04  •  Přečteno: 1732x

Soud Blažek vs Art-Kodiak odročen

Soud Blažek vs Art-Kodiak byl odročen a Jiří Fiala (A-K) musí do 20 dnů přinést stavební deník. Tento důkaz se mu doposud dařilo skrývat. Zdá se, až bude po všem, rapidně ubyde sochařů a malířů pracujících na restaurátorských zakázkách pro Art-Kodiak bez písemné smlouvy.   

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 23.2.2015 21:59  •  Přečteno: 1331x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2014 09, Léto s Palcrem, 2014

Léto s Palcrem 2 – Naivní svět génia

Léto s Palcrem 2 – Naivní svět géniaDva projevy obrazového vytváření, svým vznikem v dějinném čase od sebe vzdálené, přivádí současnost k symbióze. Oba mají jistotou v provedení zajistit intelektuálním zájmům "provoz", a ta je určena v obou případech volbou, která nezavazuje, protože nezpřítomňuje žádnou vazbu k tomu, co má být obrazovým projevem ztělesnění jako duchovní svět ustaveno.

Projev prvý, který je v proměnách svého obrazového vytváření zaměřen na účinek předvedení jistot a který o tomto účinku ví, je projev akademický. Jeho zaměření vyžaduje jistotu záruky předem, a proto akademismus uznává danou skutečnost jako jedinou. Obrazovému projevu však tato uznaná danost způsobí ochrnutí životnosti. Akademismus je svým zaměřením nucen, aby s virtuózní jistotou životnost předstíral.

Projevem druhým je objektové rituální chování. Odkud pochází nutkavost objektového chování, jež se zabývá náhradním předmětem, který chápe jako součást obrazového světa? Pochází z prožívaného ohrožení tlakem skutečnosti. Ta je sice nejprve jen hrozbou, ale nezvládnuté ohrožení je prožíváno jako selhání. Tomu selhání, jež je přiznáno, se ovšem otevírá možnost, možnost hrozbu odvrátit. Ale tam, kde se selhání skrývá, zbývá prožívaná závislost na předmětu a pokus získat převahu nad selháním. Kruh se uzavře zpředmětňující závislostí, která přesvědčuje o jistotě v provedení. Střeží ho nezvládnutá hrozba. Duchovní elita je pak nucena udržet „provoz intelektuálních zájmů návratem k původnějšímu světu“, světu v nerozlišitelnosti – ale své selhání jen skrývá. Nutkavost je rituální chování, jehož úkolem je přece zajistit, zabezpečit se ve světě nerozlišeného ohrožení. K tomu je nutné získat zajištěnou fakticitu, a tou je objekt, který přesvědčuje právě svou jistotou v provedení. Otázka nyní zní: má obludnost symbiózy objektu a akademismu povahu zobrazení objektu, nebo je akademický projev druhem rituálního chování?

 

3. kapitola z textu „Naivní svět génia“ od sochaře
Zdeňka Palcra

Konserva Na Hudbu, č. 10, počátek 90. le

print Formát pro tisk