Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Další stání jednoho z procesů proti restaurátorské firmě Art Kodiak

Další stání jednoho z procesů proti restaurátorské firmě Art Kodiak ohledně kvality a pracovních podmínek při restaurování Národního divadla se bude konat dne 26.9.2016 ve 13h u Obvodního soudu pro Prahu 1, Ovocný trh, Praha 1, 1.patro, č. dveří 154

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 1.9.2016 11:08  •  Přečteno: 542x

Pomníkomory

V současné době o pomnících, sochách, píše osvětově Zdeněk Lukeš v lidovkách, ani nevadí, že se v jeho článcích objevuje tolik faktických chyb. V poslední době však na toto téma poskytuje i rozhovory do rozhlasu, či iDnes, ve kterých jakoby ztratil kontakt s realitou a vyšperkovává svá vyjádření vykonstruovanými pointami.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 25.6.2014 21:24  •  Přečteno: 1367x

Výstava prací studentů co mají v názvu slovo sochařstvcí na AVU a UMPRUM

Atelier prof. Zeithamla vede ve figurách

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 25.6.2014 20:26  •  Přečteno: 1430x

Komora restaurátorů

Jako předseda OOR (Odborová organizace restaurátorů) jsem byl na konzultaci s předkladateli nového Památkového zákona na Ministerstvu kultury.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 28.6.2015 18:45  •  Přečteno: 1309x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2014 09, Léto s Palcrem, 2014

Léto s Palcrem 2 – Naivní svět génia

Léto s Palcrem 2 – Naivní svět géniaDva projevy obrazového vytváření, svým vznikem v dějinném čase od sebe vzdálené, přivádí současnost k symbióze. Oba mají jistotou v provedení zajistit intelektuálním zájmům "provoz", a ta je určena v obou případech volbou, která nezavazuje, protože nezpřítomňuje žádnou vazbu k tomu, co má být obrazovým projevem ztělesnění jako duchovní svět ustaveno.

Projev prvý, který je v proměnách svého obrazového vytváření zaměřen na účinek předvedení jistot a který o tomto účinku ví, je projev akademický. Jeho zaměření vyžaduje jistotu záruky předem, a proto akademismus uznává danou skutečnost jako jedinou. Obrazovému projevu však tato uznaná danost způsobí ochrnutí životnosti. Akademismus je svým zaměřením nucen, aby s virtuózní jistotou životnost předstíral.

Projevem druhým je objektové rituální chování. Odkud pochází nutkavost objektového chování, jež se zabývá náhradním předmětem, který chápe jako součást obrazového světa? Pochází z prožívaného ohrožení tlakem skutečnosti. Ta je sice nejprve jen hrozbou, ale nezvládnuté ohrožení je prožíváno jako selhání. Tomu selhání, jež je přiznáno, se ovšem otevírá možnost, možnost hrozbu odvrátit. Ale tam, kde se selhání skrývá, zbývá prožívaná závislost na předmětu a pokus získat převahu nad selháním. Kruh se uzavře zpředmětňující závislostí, která přesvědčuje o jistotě v provedení. Střeží ho nezvládnutá hrozba. Duchovní elita je pak nucena udržet „provoz intelektuálních zájmů návratem k původnějšímu světu“, světu v nerozlišitelnosti – ale své selhání jen skrývá. Nutkavost je rituální chování, jehož úkolem je přece zajistit, zabezpečit se ve světě nerozlišeného ohrožení. K tomu je nutné získat zajištěnou fakticitu, a tou je objekt, který přesvědčuje právě svou jistotou v provedení. Otázka nyní zní: má obludnost symbiózy objektu a akademismu povahu zobrazení objektu, nebo je akademický projev druhem rituálního chování?

 

3. kapitola z textu „Naivní svět génia“ od sochaře
Zdeňka Palcra

Konserva Na Hudbu, č. 10, počátek 90. le

print Formát pro tisk