Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Soud

Další ze soudů zaměstnanci versus Art kodiak kvůli restaurování Národního divadla bude 7. 9. 2015 ve 13 hodin u Obvodního soudu pro Prahu 1, Ovocný Trh, číslo dveří 154.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 15.7.2015 17:47  •  Přečteno: 1093x

2. kolo sochařských portrétů Václava Havla

2. kolo sochařských portrétů Václava Havla„Alkoholik propíjející peníze, které sem přicházely pro vězněné a jejich rodiny… Ostatně poslední svědectví generála Lorence (šéf StB), jak ochotným spolupracovníkem StB Havel byl, hovoří samo za sebe“. Senátor Doubrava (Zemanovci), 2014

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 26.1.2015 18:18  •  Přečteno: 2343x

Sochařské sympózium Lysolaje, 2014

Sochařské sympózium Lysolaje, 2014Prostorové útvary jsou vystaveny různým hodnocením. Jedním z nejvýstřednějších je Badt-Palcrův index sochovitosti. Pojďme se spolu pokusit stanovit jeho hodnotu na výsledcích sochařského sympozia v Lysolajích – Kaménce.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 4.10.2014 18:19  •  Přečteno: 1597x

Příbuzný lobb Sozanské a Smetany Pajerové by jmenován Rytířem kultury

Příbuzný lobb Sozanské a Smetany Pajerové by jmenován Rytířem kultury. Navržen byl již dříve, po výstavě v Muzeu hlavního města Prahy, ale na Ministerstvu kultury nemohli najít jeho velikost brnění.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 9.3.2016 15:58  •  Přečteno: 592x

Návštěvnost od 27. 11. 16

< návrat zpět

2014 23 rss


Francesco Messina

Francesco MessinaFrancesco Messina (1990–1995) Vystavovat začal kolem roku 1930. Nejméně polovina jeho díla jsou portréty. Navazuje na italskou rene­sanci. Jeho hlavy jsou anatomicky vystavěné, kombinují plně plastické a grafické prvky. U některých hlav podtrhuje výraz ještě polychromií. U bronzů si doslova hraje s patinou. Byl posedlý splétáním pramínků vlasů. U mužských portrétů je zdůrazněna individualita a síla, a to bez použití deformací, někdy tvary zjednodušuje v duchu neorealismu G. Manzua. Ve srovnání s E. Grecem je realističtější a zdaleka mu nejde o stylizaci formy. Na rozdíl od M. Mariniho nehraje žádné expresivní noty. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.12.2014 9:21  •  Přečteno: 3056x