Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Oscar Jespers (1887–1970)

Oscar Jespers (1887–1970)Oscar Jespers (1887–1970)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.12.2014 9:51  •  Přečteno: 1177x

Sochařská soutěž na portrét Rudolfa Dzurka a portrét a sochu Věry Čáslavské

Soutěž:

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 12.9.2016 10:44  •  Přečteno: 442x

Sochař vyhrál nad radnicí!

Příště speciál pro horizontální sdíleče:

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 16.4.2016 18:54  •  Přečteno: 279x

Nedělní dopoledne, rozhlas Vltava, mše, křesťanská kazatelka:

„Aby byl organismus zdravý, musí být zdravá každá jeho část.“ Samozřejmě to s námi myslí dobře, stejně jako lékárny a také kdysi Pol Pot, který ale potom ty nemocné části začal („je nutno vyříznout vřed“) řešit ve velkém.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 9.3.2016 16:02  •  Přečteno: 252x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: VÝSTAVY a PŘEDNÁŠKY, 2015 61, 2015

Momenty růstu

sochařské dílo Hany Wichterlové, vydalo GVU Hodonín. Úžasný katalog v nádherné grafické úpravě Jana Buchty.

 Z textů Martiny Pachmanové, kde vzpomíná na výstavu Pocta Haně Wichterlové ve Špálově galerii v roce 1988, můžeme vysledovat následky ševčíkovského vědecko-výzkumného vymývání mozků a falšování dějin. Tuto výstavu Hana Wichterlová nabídla při podepisování petice proti SČVÚ místo sebe Aktivu mladých výtvarníků. Na výstavu přinesl každý, co chtěl. V petici totiž byl požadavek k zrušení nenáviděných komisí, které rozhodovaly o všem a samozřejmě o výběru autorů a jejich děl. Tehdy umělci bojovali za to, aby si rozhodovali o svých věcech sami a rozhodně neměli žádné chutě lézti do kurátorských chomoutů, jako ti dnešní. Kunsthistorička M. Juříková poté o autory přinesených exponátech napsala: Martina Pachmanová o ní píše jako o kurátorce – tento výraz u nás tehdy ještě neexistoval. Kunshistorička tehdy umělecká díla vysvětlovala a nikoliv spoluvytvářela či měnila.

print Formát pro tisk