Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Soudní přelíčení,

ve kterém městská část Praha 1, zosobněná starostou Lomeckým požaduje po sochaři Michalu Blažkovi částku 355 700 kč za násilné vystěhování ateliéru v Haštalské ulici,

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 28.6.2015 18:47  •  Přečteno: 1709x

KRVEŽÍZNIVÝ STAROSTA

Soud starosta Lomecký versus občan Blažek,

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.9.2015 11:18  •  Přečteno: 1653x

Michala Blažka „Sochařství bez přesahu“ a fotografie Kateřiny Blažkové

Michala Blažka „Sochařství bez přesahu“ a fotografie Kateřiny BlažkovéNa zahajení interpasivní výstavy Michala Blažka „Sochařství bez přesahu“, Sochařská a restaurátorská tvorba v královském chrámu Phimeanakas v Angkoru, Česká restaurátorská škola 2007–2013 a fotografie Kateřiny Blažkové vystoupí ve čtvrtek 1. září 2016 v 18 hodin v galerii Scarabeus, Jana Zajíce 7, 170 00 Praha 7 Michal Pavlíček.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 30.8.2016 9:53  •  Přečteno: 1095x

Pocta Igorovi

Pocta IgoroviNavzdory postmodernímu konceptuálnímu or­ga­nizovanému zločinu – nedobrovolně nezávislé manuální sochařství ještě žije.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.9.2015 11:15  •  Přečteno: 1816x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: VÝSTAVY a PŘEDNÁŠKY, 2015 61, 2015

Momenty růstu

sochařské dílo Hany Wichterlové, vydalo GVU Hodonín. Úžasný katalog v nádherné grafické úpravě Jana Buchty.

 Z textů Martiny Pachmanové, kde vzpomíná na výstavu Pocta Haně Wichterlové ve Špálově galerii v roce 1988, můžeme vysledovat následky ševčíkovského vědecko-výzkumného vymývání mozků a falšování dějin. Tuto výstavu Hana Wichterlová nabídla při podepisování petice proti SČVÚ místo sebe Aktivu mladých výtvarníků. Na výstavu přinesl každý, co chtěl. V petici totiž byl požadavek k zrušení nenáviděných komisí, které rozhodovaly o všem a samozřejmě o výběru autorů a jejich děl. Tehdy umělci bojovali za to, aby si rozhodovali o svých věcech sami a rozhodně neměli žádné chutě lézti do kurátorských chomoutů, jako ti dnešní. Kunsthistorička M. Juříková poté o autory přinesených exponátech napsala: Martina Pachmanová o ní píše jako o kurátorce – tento výraz u nás tehdy ještě neexistoval. Kunshistorička tehdy umělecká díla vysvětlovala a nikoliv spoluvytvářela či měnila.

print Formát pro tisk