Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Výstavní síň Špačkova Galerie v Lysolajích

Výstavní síň Špačkova Galerie v Lysolajích nebude k dispozici pro pokračování výstavy Opojná plasticita, která měla mít tři části:  1. Hlava, portrét (Prachatická, Z. Preclík, Imrová, Klimeš, Adamec st., Blažek, Palcr, Chlupáč, Středa, Vácha, Míka, Staub a další) 2. Figura 3. Reliéf. Intenzivně hledáme jiný prostor.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 25.5.2015 18:29  •  Přečteno: 1960x

Save Oleg Sentsov

Save Oleg Sentsov#SaveOlegSentsov

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 19.7.2018 20:10  •  Přečteno: 851x  •  Komentářů: 0

KOLOKVIUM DVOU

Výstavy v Galerii AVU jsou si všechny podobné a dokonale zaměnitelné. Na zemi se něco povaluje a hlavu zvednete jen kvůli videoobrazovce. To všechno ale autoři vědí, jsou totiž vedeni k tomu, že nejdůležitější je přece doprovodný vysvětlující leták. Jeden takový se sochařskými glosami v závorkách předkládám. Webová verze AVU je přizpůsobena obecnému českému pravopisu a opatřena vědecky nezbytným citátem ikony.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 6.7.2015 17:54  •  Přečteno: 1631x

Alfred Hrdlicka (1928–2009)

Alfred Hrdlicka (1928–2009)Alfred Hrdlicka (1928–2009)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.12.2014 9:47  •  Přečteno: 2576x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2014 31, Sochařské techniky, 2014

Oči

OčiV renesanci začíná do nepolychromované plastiky pronikat touha po vyjádření barvy. A to tvarovým zpracováním vlasů, očí, někdy i strukturováním rtů. Nejvíce se to dá vysledovat v očích.

Světle modré jsou zpracovány kresebně, tedy rytou linkou duhovky s otvorem zornice uprostřed. Hnědé oči jsou v duhovce strukturovány opět s otvorem uprostřed. Tmavé jsou v zornici trychtýřovitě zahloubené, někdy mají plasticky vyjádřený lesk a opět zavrtaný střed. Odstín tmavých očí je vyjádřen hloubkou trychtýře duhovky. Nejrafinovanější zpracování tohoto dalo by se říci malířského směřování najdeme u francouzkých akademiků od Houdona po Daloua.

Zdeněk J. P.

print Formát pro tisk