Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

2. kolo sochařských portrétů Václava Havla

2. kolo sochařských portrétů Václava Havla„Alkoholik propíjející peníze, které sem přicházely pro vězněné a jejich rodiny… Ostatně poslední svědectví generála Lorence (šéf StB), jak ochotným spolupracovníkem StB Havel byl, hovoří samo za sebe“. Senátor Doubrava (Zemanovci), 2014

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 26.1.2015 18:18  •  Přečteno: 2133x

Návštěva divadelního představení na Akademii výtvarných umění

Prostor tu je ”strukturálním momentem“ bytí. Bytí ”nás… umisťuje do celku jsoucna“ a moc bytí je tu mocí distance. Umisťování se odehrává tak, že nás ”od jsoucen… zároveň distancuje“. A právě distance umožňuje věcem objevit se. (Haptická ozvěna – výklad textu Jana Patočky Spisovatel a jeho věc a Úvahy nad Readovou knihou o sochařství, k teorii plastičnosti, RP)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 10.6.2014 21:22  •  Přečteno: 2359x

Jeden z návrhů na nové „excelentní“ logo AVU

Jeden z návrhů na nové „excelentní“ logo AVUJeden z návrhů na nové „excelentní“ logo AVU

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 17.4.2015 12:23  •  Přečteno: 1290x

Převzato z nového prostoru:

mladá studentka Marie Jiřičková modeluje portréty bezdomovců. podle fotek vyPadají lépe než havlova bysta v americkém kongresu.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 30.8.2016 10:18  •  Přečteno: 497x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2014 31, Sochařské techniky, 2014

Oči

OčiV renesanci začíná do nepolychromované plastiky pronikat touha po vyjádření barvy. A to tvarovým zpracováním vlasů, očí, někdy i strukturováním rtů. Nejvíce se to dá vysledovat v očích.

Světle modré jsou zpracovány kresebně, tedy rytou linkou duhovky s otvorem zornice uprostřed. Hnědé oči jsou v duhovce strukturovány opět s otvorem uprostřed. Tmavé jsou v zornici trychtýřovitě zahloubené, někdy mají plasticky vyjádřený lesk a opět zavrtaný střed. Odstín tmavých očí je vyjádřen hloubkou trychtýře duhovky. Nejrafinovanější zpracování tohoto dalo by se říci malířského směřování najdeme u francouzkých akademiků od Houdona po Daloua.

Zdeněk J. P.

print Formát pro tisk