Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Hádanka

HádankaNápověda k minulé hádance: portrét stejného státníka od stejného sochaře. Soc. realismus 1962, s lidskou tváří 1965. Jméno státníka je už asi jasné, tak, který sochař je autorem obou portrétů?

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 13.3.2018 16:55  •  Přečteno: 377x

Letošní účastníci mezinárodního sochařského sympozia v Lysolajích:

Chablais, Svátek, Chládková, Středa, jediného, kde poměr soch a objektů je aspoň 50:50
​(viz SZ č.14, 15 atd.)
 

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 17.5.2016 11:00  •  Přečteno: 688x

Prostata se pomstila za  „Hoří, má panenko“

Producent Carlo Ponti promítl film v Italii vybranému vzorku společnosti a ze strachu ho odmítl financovat.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 8.2.2018 21:27  •  Přečteno: 436x

Léto s Palcrem 5 – Petr Rezek o Palcrovi

… Jako tělesné bytosti mezi ostatními věcmi nás charakterizuje opět Kurt Badt ve své stati o Podstatě plastičnosti. Socha nás v přebohatém světě staví před odlišný typ skutečnosti, před skutečnost uchopenou pomocí útvarů, které se v přírodě nevyskytují. Jsou to stereometrické útvary, které jsou výtvory ducha. Dle nich sochař rozvrhuje sochu.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 10.9.2014 17:03  •  Přečteno: 3315x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2014 31, Sochařské techniky, 2014

Oči

OčiV renesanci začíná do nepolychromované plastiky pronikat touha po vyjádření barvy. A to tvarovým zpracováním vlasů, očí, někdy i strukturováním rtů. Nejvíce se to dá vysledovat v očích.

Světle modré jsou zpracovány kresebně, tedy rytou linkou duhovky s otvorem zornice uprostřed. Hnědé oči jsou v duhovce strukturovány opět s otvorem uprostřed. Tmavé jsou v zornici trychtýřovitě zahloubené, někdy mají plasticky vyjádřený lesk a opět zavrtaný střed. Odstín tmavých očí je vyjádřen hloubkou trychtýře duhovky. Nejrafinovanější zpracování tohoto dalo by se říci malířského směřování najdeme u francouzkých akademiků od Houdona po Daloua.

Zdeněk J. P.

print Formát pro tisk