Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Tři kmotři ničení Národního Divadla

postmodernostní památkář Jerie, ziskuchtivý restaurátor Fiala, ministerský právní čistič Zídek

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 11.3.2015 9:46  •  Přečteno: 1416x

V příštích číslech

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 12.6.2014 18:26  •  Přečteno: 1396x

Životnost sochařství bez ohledu na poptávku

Zdeněk Palcr ukázal životnost sochařství bez ohledu na poptávku.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 26.11.2016 19:33  •  Přečteno: 711x

Svrhněte rektora Vaňka!

Malíři a sochaři AVU:​

SVRHNĚTE

REKTORA VAŇKA

dříve než z vás udělá „platformu lidských zdrojů“!
(tu kágébáckou megeru samozřejmě taky)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 6.2.2015 9:52  •  Přečteno: 1442x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochařské soutěže a sympozia, K O M E N T Á Ř E, 2017

Bedřich nebo Karel? Česká groteska v Narodním

Bedřich nebo Karel? Česká groteska v NarodnímPorotou vyřazené návrhy na Karla lll., Schwarzenberga zleva první, třetí a čtvrtý udělané podle organizatory zadané fotografie jeho syna Bedřicha. Autory se nepodařilo doposud zjistit, protože sochy byly záhy odvezeny.

 

 

Body na které bedeme hledat vysvětlení okruhu podivuhodností při soutěži

1 — nespravné zadání a jeho důsledky

2 — porota nebyla uvedena v podmínkách soutěže jak běžně, a už podruhé byla J. Středou účelově na poslední chvíli změněna.

3 — zarážející očividné střety zájmu poroty.

4 — nekvalifikovanost sochařské části poroty k sujetu soutěže – portretů

5 — očividná apriorní diskvalifikace ze strany Narodního divadla, akceptovaná J. Středou tím, že nevypsal anonymní soutěž

6 — neúcta k učastníkům a veřejnosti nevystavením uplně všech portretů a nedodržení ani J. Středou deklarovaných dvaceti

8 — uvedení v omyl porotců neinformovaním o záměně podkladu J. Středou

9 — pověření některých učastníků soutěže přitomností jako pomocníků při jednaní poroty, dokonce s možností konverzace s nimi

10 — nepřítomnost existujícího předepsaného soklu z Narodního divadla při komisi (proč na něj byly organizovány prohlídky?)

11 — zarážející poměr mezi počtem vystavených děl neoceněných porotou (7) a členy předsednictva pořadajícího soutěže Sochařského sdružení Čech, Moravy a Slezska s pomocníky, kteří se sami účastnili soutěže (5 ze 7) celkový počet odmítnutých 19, z toho 4 až 8 kvůli chybnému zadání.

To by pro začátek snad stačilo. Nejúděsnější je, že toto jednání nikoho ze zúčastněných nepřekvapilo, protože se už stalo v této zemi normou. Dokonce se Jiří Středa za záměnu fotografie nikomu s postižených neomluvil, naopak svým jednáním zavdal příčinu k překvalifikování svého činu z diletantství a nekompetentnosti na zlý úmysl.

*na rozhodovaní o 31 portrétech potřebovala osmičlená porota 2 hodiny – cca 3 minuty 50 vteřin na jeden, jeden každý člen poroty mel k dispozici cca 28 vterin, aby ohonotil 1 soutěžní návrh a to za předpokladu, že by mluvili bez přerušení. Na omluvu za kolosalní pochybení jim však nestačil dosud ani týden.

print Formát pro tisk