Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Francesco Messina

Francesco MessinaFrancesco Messina (1990–1995) Vystavovat začal kolem roku 1930. Nejméně polovina jeho díla jsou portréty. Navazuje na italskou rene­sanci. Jeho hlavy jsou anatomicky vystavěné, kombinují plně plastické a grafické prvky. U některých hlav podtrhuje výraz ještě polychromií. U bronzů si doslova hraje s patinou. Byl posedlý splétáním pramínků vlasů. U mužských portrétů je zdůrazněna individualita a síla, a to bez použití deformací, někdy tvary zjednodušuje v duchu neorealismu G. Manzua. Ve srovnání s E. Grecem je realističtější a zdaleka mu nejde o stylizaci formy. Na rozdíl od M. Mariniho nehraje žádné expresivní noty. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.12.2014 9:21  •  Přečteno: 2930x

Výstava soch Michala Blažka

Výstava soch Michala Blažka (mých)v kavárně J&T
​v paláci Trinity u Vaňkovky v Brně končí 27. 2.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 23.2.2015 22:02  •  Přečteno: 509x

Milado, vidím Tě dvojmo – Pomníkomory 2

Představa, že Praha bude mít dvě soutěže na dva pomníky Milady Horákové potěší jistě srdce každého sochaře, jen tak dál.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 30.6.2014 23:35  •  Přečteno: 1377x

Léto s Palcrem 4 – Úryvek z nepublikovaného rukopisu Zdeňka Palcra Despiau a Gutfreund

Léto s Palcrem 4 – Úryvek z nepublikovaného rukopisu Zdeňka Palcra Despiau a GutfreundDva projevy obrazového vytváření, svým vznikem v dějinném čase od sebe vzdálené, přivádí současnost k symbióze. Oba mají jistotou v provedení zajistit intelektuálním zájmům ”provoz„, a ta je určena v obou případech volbou, která nezavazuje, protože nezpřítomňuje žádnou vazbu k tomu, co má být obrazovým projevem ztělesnění jako duchovní svět ustaveno.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 2.9.2014 11:04  •  Přečteno: 1588x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2016, A V U, Soudy a pře

Bezhlavý jezdec na bílém koni, či kůň sám,

Viléme, Hynku, Jarmilo, běda, strašlivý prznič Lady Josefa a češtiny k další aféře na AVU (po rozkradenem ERASMOVI), a to Nezmizelé stříbro, vece:

„Pane Šumbera*, jsem nepříjemně překvapen ze způsobu, který volíte ke komunikaci se mnou jako rektorem Akademie výtvarných umění v Praze. Nevím, kde berete tu drzost k vyslovení vašich spekulací a domněnek směřovaných k mé osobě. V pozadí vašeho e-mailu je velká dávka úšklebků a vyhrožování. Úkolujete mne a vydíráte. Upozorňuji Vás, že jste se dostal na hranu potřebné slušnosti i mé tolerance. Sděluji Vám tímto, a to opakovaně, řešte daný spor věcně a přímo s panem prof. Sieglem a školou restaurování výtvarných děl sochařských. Nebudu vám za daných podmínek dělat soudce. 

Berte prosím moje stanovisko jako oficiální. Pro potřebnou otevřenost připojuji do kopie tohoto e-mailu tajemnici rektora AVU a kancléřku AVU. 

Odborný asistent Tomáš Vaněk, rektor Akademie výtvarných umění v Praze

Ved. atelieru nezmizeleho stříbra prof. Siegl: „... já soudům a právníkům věřím.“ To samé si myslí i asi restaurátor Šumbera, když na něj a na Vaňka podal žalobu. 

*používání nominativu místo vokativu odpovídá masivní výuce objektu a opuštění figurálního sochařství na AVU a Umprum

print Formát pro tisk