Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Zahájení kulturní sezony Babylonu

 Zahájení kulturní sezony Babylonu u Budyho dne 23.května 2018. s AKáčkem vstup zdarma.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 14.5.2018 18:16  •  Přečteno: 344x  •  Komentářů: 0

Sochařské soutěže 2018 aktuálně

Již vypsané sochařské soutěže: 
Brno-město: Adolf Loos 
Vlašim: Jan Očko z Vlašimě 
Brno: páter Martin Středa 
Portrèty: Hanzelka a Zikmund, spolek sochařů 

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 13.3.2018 16:52  •  Přečteno: 859x

Výstava podzimu

Výstava podzimuMarius Kotrba – ŽIVÁ HMOTA 5. 9. – 19. 10. 2014

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 2.9.2014 10:54  •  Přečteno: 1630x

Měl jsem pocit, že se po mně něco chce…

Prvních 67 čísel bylo strečinkem na prokrvení ztuhlosti. V pěti číslech (Léto s Palcrem) jsem navodil téma pro celý rok 2016.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 1.1.2016 20:04  •  Přečteno: 1241x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2016, Sochaři

Hana Wichterlová

Hana WichterlováTato sochařka je v dnešní době právem opomenuta, zavinila si to sama svou výjmečně kvalitní sochařskou prací pro současný dženderismus nevyužitelnou a pro historii umění také ne.

 Nedělala z gumy a ani nebyla milenkou Chalupeckého, 1. kurátora, který ze socialistických realistek hravě dělal objektistky a následně pro ně a pro sourozence Ševčíkovi vytvořil dějiny – z Vědeckovýzkumného pracoviště AVU by se ale poblil.

Hana Wichterlová se nikdy nesnížila k objektům. Její portréty Vivekanandy nebo Ferenze Lista na Platýzu v Praze 1 jsou duchovní oázou v pouštní biafře myšlení širokého okolí. Byla první sochařka, která se zajímala o východní myšlení. Tento nalezený reliéf (Opojná plasticita – Mánes) je přelomem v celém českém, nejen sochařském umění. Není divu, že si toho žádný kurátor, či kurátorka neráčily všimnout.

print Formát pro tisk