Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Giacomettiho postřeh

Dosud, pokud vím, nepublikovaný text Zdeňka Palcra – pokračování pracovní verze, únor 1982
Rozvíjení významu odpovědi na otázku v čem je rozdíl mezi objektem a uměním zobrazujícím k otázce: „…Proč by mouchy měly být bez umění?“ (R. Smithson, Příběhy se zrcadly – cestování po Yucatanu, Artforum, 1969) Přiblíží i důvod, proč otázku rozdílu mezi objektem a uměním zobrazujícím jsme položili: „…a navrhl jsem pojetí poesie jako živoucího celku veškeré poesie, která kdy byla napsána…“ (T. S. Eliot – Tradice a individuální talent, Listy pro umění a kritiku, 1933)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.6.2016 14:53  •  Přečteno: 1292x

Reportáž z průběhu talentových zkoušek bezdomovců na AVU

Novinka, kterou rektor T. Vaněk realizuje své vize o „nutnosti rozšíření platforem lidských zdrojů na AVU“ přišla poté, co bezdomovci úspěšně excelují na jevištích divadel. Dostavilo se očekávaně dosti zájemců o studium.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 26.2.2015 18:52  •  Přečteno: 2035x

Staletá sochařská kolonie spěje k zániku?

Staletá sochařská kolonie na Letné u sparty (Mařatka, Štursa, Gutfreund, Žalud, Frýdecký, Klimeš a další) spěje k zániku?
 

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 8.2.2018 21:30  •  Přečteno: 1124x

Kalouskův přílepek

Piráti prohlasovali s Okamurou referendum napříč zkoprnělými stranami. Jedině bystrému Kalouskovi se podařil kardinální přílepek: referendum bude možné i o nucené eutanázii v národním zájmu. A to u tří nejvyšších státních představitelů.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 21.2.2018 17:05  •  Přečteno: 845x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2016, Sochaři

Hana Wichterlová

Hana WichterlováTato sochařka je v dnešní době právem opomenuta, zavinila si to sama svou výjmečně kvalitní sochařskou prací pro současný dženderismus nevyužitelnou a pro historii umění také ne.

 Nedělala z gumy a ani nebyla milenkou Chalupeckého, 1. kurátora, který ze socialistických realistek hravě dělal objektistky a následně pro ně a pro sourozence Ševčíkovi vytvořil dějiny – z Vědeckovýzkumného pracoviště AVU by se ale poblil.

Hana Wichterlová se nikdy nesnížila k objektům. Její portréty Vivekanandy nebo Ferenze Lista na Platýzu v Praze 1 jsou duchovní oázou v pouštní biafře myšlení širokého okolí. Byla první sochařka, která se zajímala o východní myšlení. Tento nalezený reliéf (Opojná plasticita – Mánes) je přelomem v celém českém, nejen sochařském umění. Není divu, že si toho žádný kurátor, či kurátorka neráčily všimnout.

print Formát pro tisk