Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Předseda Sdružení sochařů ČMS Jiří Středa se poslední dobou chová značně podivně.

V pátečním magazínu Lidových novin (22. 1. 2016) v pravidelné anketě Jak to všechno dopadne Tomáše Halíka na první otázku: „Co vám působí největší radost?“ odpověděl malíř Michal Singer: „Když sedím“. Na otázku druhou: „Co vám působí největší starosti?“ odpověděl: „Když stojím“. (Nejpregnantnější a nejlapidárnější charakteristika Evropy.)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 7.2.2016 11:34  •  Přečteno: 2527x

Michala Blažka „Sochařství bez přesahu“ a fotografie Kateřiny Blažkové

Michala Blažka „Sochařství bez přesahu“ a fotografie Kateřiny BlažkovéNa zahajení interpasivní výstavy Michala Blažka „Sochařství bez přesahu“, Sochařská a restaurátorská tvorba v královském chrámu Phimeanakas v Angkoru, Česká restaurátorská škola 2007–2013 a fotografie Kateřiny Blažkové vystoupí ve čtvrtek 1. září 2016 v 18 hodin v galerii Scarabeus, Jana Zajíce 7, 170 00 Praha 7 Michal Pavlíček.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 30.8.2016 9:53  •  Přečteno: 3481x

Tři kmotři ničení Národního Divadla

postmodernostní památkář Jerie, ziskuchtivý restaurátor Fiala, ministerský právní čistič Zídek

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 11.3.2015 9:46  •  Přečteno: 4191x

V P Ř Í Š T Í CH Č Í S L E CH :

Palcr o Gutfreundovi a jeho dosud nepublikované texty.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 19.8.2014 19:29  •  Přečteno: 3033x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2014 29, 2014

Adolf Vildt (1868–1931)

Adolf Vildt (1868–1931)Nejvlivnějším italským sochařem první třetiny 20. století byl Adolf Vildt. Virtuozní kameník s citem pro dokonalé mramorářské dokončení povrchu, jehož stylizace nikdy nepřehlušuje živost portrétu. Charakter často vyjadřuje až bizarní grimasou. Vždy mu ale jde o vyjádření vlastního, jasně čitelného názoru na portrétovaného. Z hlediska zpodobnění v mramoru je jeho dílo vyjímečné a ve dvacátém století ojedinělé. Zdeněk J. P.

print Formát pro tisk