Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

AVU proti zlu

Zdálo se, že Vaňkův text je parodií na Orwellova ptydeptická ministerstva. Na konci ale je jasné, že to nebohý pisatel myslí vážně. Rektor AVU, odborný asistent T. Vaňek, jehož brzodocentůra na UMPRUM je prý jedinou překážkou spojení obou škol, se po finanční kontrole na AVU kouřovou clonou připravuje na úlohu politického mučedníka, očekávaje brzké tepláky za rozkrádání školy.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 8.3.2016 20:51  •  Přečteno: 684x

Brno Skácel

Odpověď na námitku, že nebyly splněny podmínky figurálnosti u oceněného díla v soutěži na pomník básníku Skácelovi…

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 28.6.2015 18:44  •  Přečteno: 1133x

Ovládnutí Narodní galerie

Konceptualisté a Chalupáři, po ovládnutí Narodní galerie ji očekávaně dovedli ke krachu, a to v rekordně krátkém období své výstavní činnosti.
 

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 26.2.2017 6:32  •  Přečteno: 29321x

Sochařská volba

Volte za zásluhy o sochařství na primátora: z trojkoalice SZ – KDUČSL – STAN (č. 1), č. 10 Ing Petr Hlubuček (sympozium Lysolaje), č. 15 T. Mikeska (sochy Haška a Churchila, chce v Praze 3 Havla), č. 11 Matěj Stropnický (podporuje zatím objekty, ale to je věc vývoje)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 7.10.2014 17:53  •  Přečteno: 1327x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2014 29, 2014

Adolf Vildt (1868–1931)

Adolf Vildt (1868–1931)Nejvlivnějším italským sochařem první třetiny 20. století byl Adolf Vildt. Virtuozní kameník s citem pro dokonalé mramorářské dokončení povrchu, jehož stylizace nikdy nepřehlušuje živost portrétu. Charakter často vyjadřuje až bizarní grimasou. Vždy mu ale jde o vyjádření vlastního, jasně čitelného názoru na portrétovaného. Z hlediska zpodobnění v mramoru je jeho dílo vyjímečné a ve dvacátém století ojedinělé. Zdeněk J. P.

print Formát pro tisk