Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Soutěž tří portrétů

Soutěž tří portrétůSdružení sochařů Čech, Moravy a Slezska, Akademie věd ČR a Obec architektů Vás zvou na zahájení výstavy výsledků soutěže sochařských portrétů prezidenta Václava Havla, prof. Antonína Holého, arch. Jana Kaplického. Vernisáž se koná 7. 1. 2015, v 17 hodin v sále ICAVI, budova Akademie věd ČR, Národní 3, Praha 1. Výstava je otevřena 8. 1.–28. 1. 2015, pracovní dny v 10–18 hodin.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 18.12.2014 8:57  •  Přečteno: 1657x

Výstava fotografií Kateřiny Blažkové Bajzíkové, ANGKOR

Výstava fotografií Kateřiny Blažkové Bajzíkové, ANGKORVýstavu fotografií soch Angkorských chrámů můžete vidět do 31. 10. v Café Alternativ.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.10.2014 9:48  •  Přečteno: 1410x

Pomníkomory

V současné době o pomnících, sochách, píše osvětově Zdeněk Lukeš v lidovkách, ani nevadí, že se v jeho článcích objevuje tolik faktických chyb. V poslední době však na toto téma poskytuje i rozhovory do rozhlasu, či iDnes, ve kterých jakoby ztratil kontakt s realitou a vyšperkovává svá vyjádření vykonstruovanými pointami.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 25.6.2014 21:24  •  Přečteno: 1468x

Alfred Hrdlicka (1928–2009)

Alfred Hrdlicka (1928–2009)Alfred Hrdlicka (1928–2009)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.12.2014 9:47  •  Přečteno: 1864x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2014 29, 2014

Adolf Vildt (1868–1931)

Adolf Vildt (1868–1931)Nejvlivnějším italským sochařem první třetiny 20. století byl Adolf Vildt. Virtuozní kameník s citem pro dokonalé mramorářské dokončení povrchu, jehož stylizace nikdy nepřehlušuje živost portrétu. Charakter často vyjadřuje až bizarní grimasou. Vždy mu ale jde o vyjádření vlastního, jasně čitelného názoru na portrétovaného. Z hlediska zpodobnění v mramoru je jeho dílo vyjímečné a ve dvacátém století ojedinělé. Zdeněk J. P.

print Formát pro tisk