Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Výstava dokumentující místa modřanského pobytu filosofa Ladislava Klímy

Právě otevřená výstava dokumentující místa modřanského pobytu filosofa Ladislava Klímy bude urychleně uzavřena v úterý 15. 11., protože se v místnosti maji vyrábět betlémy.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 14.11.2016 10:00  •  Přečteno: 2382x

Alfred Hrdlicka (1928–2009)

Alfred Hrdlicka (1928–2009)Alfred Hrdlicka (1928–2009)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.12.2014 9:47  •  Přečteno: 2781x

socha × objekt

Zásadní sochařské texty 20. století Zdeněk Palcr: Giacomettiho postřeh 1, Giacomettiho postřeh 2

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 8.3.2016 20:46  •  Přečteno: 1520x

Stanovisko vedení AVU k pamfletům Michala Blažka

Pamflety Michala Blažka ve věcné rovině satiricky komentují dění na AVU v Praze. Kritizuje akademické dění z konzervativních pozic tzv. „klasické“ sochy a malby. Vyjadřuje názor těch, kteří neakceptují proměny, k nimž ve výtvarném umění dochází v moderní době od Duchampových ready-made. S tímto názorem se neztotožňujeme, ale je legitimní.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 13.3.2019 9:21  •  Přečteno: 1182x  •  Komentářů: 1

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2014 28, 2014

Jacob Epstein (1880–1959)

Jacob Epstein (1880–1959)V roce 1912 vypukl ve Francii sochařský skandál s náhrobkem Oscara Wildea. Autor, anglický sochař, Jacob Epstein, udělal letícího anděla s mužským lingamem. Později vytvořil řadu realistických portrétů osobností a anglické honorace. Tyto hlavy jsou založeny na tvarové stylizaci a jejich povrchy jsou až graficky pojednány ve snaze vytvořit iluzi lidské kůže a lesku vlasů. Nikdy však díky své tvarové nadsázce neztrácejí sošný plastický charakter. U některých je cítit ovlivnění indickou plastikou a na rozdíl od minulých portrétistů Epstein dosahuje přímého pohledu očí zatmavenými zornicemi vhloubením hmoty. Zdeněk J. P.

print Formát pro tisk