Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Návštěva divadelního představení na Akademii výtvarných umění

Prostor tu je ”strukturálním momentem“ bytí. Bytí ”nás… umisťuje do celku jsoucna“ a moc bytí je tu mocí distance. Umisťování se odehrává tak, že nás ”od jsoucen… zároveň distancuje“. A právě distance umožňuje věcem objevit se. (Haptická ozvěna – výklad textu Jana Patočky Spisovatel a jeho věc a Úvahy nad Readovou knihou o sochařství, k teorii plastičnosti, RP)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 10.6.2014 21:22  •  Přečteno: 2152x

Emilio Greco (1913–1995)

Emilio Greco (1913–1995)Emilio Greco (1913–1995) má řadu velmi současných krásně stylizovaných hlav.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.12.2014 9:20  •  Přečteno: 1313x

Časopis Respekt

vypadá jako typizovaný výrobek.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 17.5.2016 11:04  •  Přečteno: 288x

Žaloba společně na AVU a pedagoga prof. Siegla

U Obvodního soudu pro Prahu 7 byla podána žaloba společně na AVU a pedagoga prof. Siegla. Žalobce restaurátor Andrej šumbera se domáhá ochrany osobnosti v souvislosti s neochotou AVU omluvit se za neztracené stříbro, jejž, ať nesprávně či omylem, písemnou formou prof. Siegl prohlásil za chybějící v souvislosti s odpovědností žalobce.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 14.11.2016 9:50  •  Přečteno: 326x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2014 26, 2014

Honoré Daumier (1808–1879)

Honoré Daumier (1808–1879)Tentokrát sáhnu do 19. století pro povzbuzení odvahy v přístupu k potrétu. Jde o sérii 36 podživotních hlav od malíře Honoré Daumiera zvaných „La Monarchie de Juilliet“. Ačkoliv jsou podživotní, působí monumentálně. Mají ohromnou odvahu k plastické nadsázce. Výraz je karikaturně přehnán, ale přesto některé působí jako dokonalý portrét. Skvěle karikují vesměs negativní rysy zobrazovaných, přitom však obecnými hodnotami přesahují prosté zesměšnění. Je nutné zmínit, že jde o malíře, neškoleného modeléra, a tudíž o přirozený geniální talent pro cítění plastické řeči. Zdeněk J. P.

print Formát pro tisk