Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Odměna 10 000 Kč

Už dva lidé nárokují odměnu 10 000 Kč, kterou jsem vypsal za nalezení článku (Zeman je vůl, SZ č. 76).

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 16.4.2016 13:06  •  Přečteno: 881x

Putování slepého hada za pravdou, Ladislav Klíma (výňatek)

Ty doby!... V očích se mi zatmělo, takže musil jsem usednout, když 1911 spatřil jsem po 3,4 letém odloučení od kunratického, lesa svatá místa mezi Libuší, Dvorky, Lhotkou a Cholupicemi…: místa, která čarovně slila se v jedno strašidelné tělo s přečetnýmí okamžiky božskosti, hodinami hřímavé slávy a letu, týdny vznešenosti let 1907 – 1911. Roku 1909 v pátek 13. srpna, duae negationes fortius affirmant – dvě negace se potvrzují, to bylo, když v lese Kamýku, ve mdlé, dusné záři řídkým, bílým závojem obestřeno 4,5 hodinové slunce, vyzářila ze mě, po 2letých nábězích, nejsmělejší, nejstrašnější, nejvyšší z myšlenek, jež člověk kdy měl: být již v tomto životě v podstatě a cele a plně, Deus, creator omnium, tj. Bůh, stvořitel všeho.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 7.11.2016 10:09  •  Přečteno: 952x

Kdo nejde se Sochařským zpravodajem, nejde se sochařským zpravodajem

Kdo nejde s námi, jde proti nám, K. Gottwald

Kdo není proti nám, je s námi, J. Nazaretský

Kdo nejde se Sochařským zpravodajem, nejde se sochařským zpravodajem, M. Blažek

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 7.11.2016 10:16  •  Přečteno: 902x

Save Oleg Sentsov

Save Oleg Sentsov#SaveOlegSentsov

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 19.7.2018 20:10  •  Přečteno: 463x  •  Komentářů: 0

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2014 20, 2014

Chona Orloff

Chona OrloffU nás velmi málo známá rusko-židovská sochařka Chona Orloff, která žila od počátku 20. stol. v Paříži.

Již její první hlavy se vyznačují úžasnou stylizací, skvělým vyjádřením charakteru a vtipným neotřelým zpracováním detailu. Portréty jsou vždy dokonale plastické, silně individuální, s velkou nadsázkou tvaru a zjednodušení. Při zachování ohromné živosti formy. Nehraje u ní roli světlo vytvářející iluzivní efekty. Její hlavy splňují plně jeden ze zapomenutých požadavků na portrét: dokonalý charakter s příměsí karikatury. Jsou to ve své době před první světovou válkou jedny z nejodvážnějších portrétů, vzdáleně připomínající autoportrét O. Gutfreunda, který vznikl o několik let později, a ten se dále ubíral již ne tak radikální cestou. Autorka po roce 1940 emigrovala do Izraele, kde se stala uznávanou umělkyní.

Zdeněk J. P.

 

print Formát pro tisk