Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Ovládnutí Narodní galerie

Konceptualisté a Chalupáři, po ovládnutí Narodní galerie ji očekávaně dovedli ke krachu, a to v rekordně krátkém období své výstavní činnosti.
 

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 26.2.2017 6:32  •  Přečteno: 92634x

V šest v Archivu: Pavel Míka – Stání sochy

V šest v Archivu: Pavel Míka – Stání sochy

 

Archiv výtvarného umění srdečně zve na 20. setkání

„V šest v Archivu“

(9. přednášku z cyklu Rok s Palcrem):
Pavel Míka – Stání sochy 

Čtvrtek 17. 11. v 18:00 Otevřená knihovna ArtArchivu v Centru současného umění DOX, Poupětova 1, Praha 7

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 14.11.2016 10:04  •  Přečteno: 854x

Jak se správně svlékat

Po úspěšné obhajobě docentury Lenkou Klodovou na UMPRUM na téma „Jak se správně svlékat“ k ní bude tamtéž v tichosti připuštěn i rektor AVU odborný asistent Mr. Vaněk.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 1.4.2015 21:15  •  Přečteno: 570x

Konkurz na místo pedagoga AVU

Sochaři Jiří Středa, Michal Blažek a další se připojují k profesoru Hendrychovi a na protest proti praxi předem rozhodnutých konkurzů se nebudou ucházet o místo sochařského pedagoga na AVU

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 17.4.2015 12:04  •  Přečteno: 1446x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2014 20, 2014

Chona Orloff

Chona OrloffU nás velmi málo známá rusko-židovská sochařka Chona Orloff, která žila od počátku 20. stol. v Paříži.

Již její první hlavy se vyznačují úžasnou stylizací, skvělým vyjádřením charakteru a vtipným neotřelým zpracováním detailu. Portréty jsou vždy dokonale plastické, silně individuální, s velkou nadsázkou tvaru a zjednodušení. Při zachování ohromné živosti formy. Nehraje u ní roli světlo vytvářející iluzivní efekty. Její hlavy splňují plně jeden ze zapomenutých požadavků na portrét: dokonalý charakter s příměsí karikatury. Jsou to ve své době před první světovou válkou jedny z nejodvážnějších portrétů, vzdáleně připomínající autoportrét O. Gutfreunda, který vznikl o několik let později, a ten se dále ubíral již ne tak radikální cestou. Autorka po roce 1940 emigrovala do Izraele, kde se stala uznávanou umělkyní.

Zdeněk J. P.

 

print Formát pro tisk