Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Dobrá zpráva

Galerista Třeštík se postavil čelem k faktu, že se v jeho galerii objevil štukatérsky postmodernistický novotvar připomínající Guttfreundova cellistu i s jeho falešným podpisem. Slíbil, že tento paskvil doložitelně zničí. Oceňuji jeho postoj. Být napálen či zmýlit se může každý a jeho galerie se jinak
​o Gutfreunda příkladně a krásně stará.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.4.2014 22:51  •  Přečteno: 992x

III. ročník sochařského sympozia v Lysolajích

III. ročník sochařského sympozia v LysolajíchVážení kolegové,
Sdružení sochařů Čech, Moravy a Slezska připravuje III. ročník sochařského sympozia v Lysolajích.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 17.11.2015 10:05  •  Přečteno: 1835x

Akademie výtvarných umění

„Great artist of tomorrow will go to underground“ Marcel Duchamp (1961)
Akademie Krásných Umění
Akademie výtvarných umění
Akademie vizuálních činností
Vědecký institut pro prznění Duchampa​
 

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 1.4.2015 21:07  •  Přečteno: 965x

Soutěž na pomník Skácela

Podle všeho soutěž na pomník básníka Skácela nevyvolala mezi mladými sochaři velký zájem.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 23.2.2015 9:27  •  Přečteno: 2285x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2014 20, 2014

Chona Orloff

Chona OrloffU nás velmi málo známá rusko-židovská sochařka Chona Orloff, která žila od počátku 20. stol. v Paříži.

Již její první hlavy se vyznačují úžasnou stylizací, skvělým vyjádřením charakteru a vtipným neotřelým zpracováním detailu. Portréty jsou vždy dokonale plastické, silně individuální, s velkou nadsázkou tvaru a zjednodušení. Při zachování ohromné živosti formy. Nehraje u ní roli světlo vytvářející iluzivní efekty. Její hlavy splňují plně jeden ze zapomenutých požadavků na portrét: dokonalý charakter s příměsí karikatury. Jsou to ve své době před první světovou válkou jedny z nejodvážnějších portrétů, vzdáleně připomínající autoportrét O. Gutfreunda, který vznikl o několik let později, a ten se dále ubíral již ne tak radikální cestou. Autorka po roce 1940 emigrovala do Izraele, kde se stala uznávanou umělkyní.

Zdeněk J. P.

 

print Formát pro tisk