Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Zdeněk Palcr (1927–1996)

Zdeněk Palcr (1927–1996)Zdeněk Palcr (1927–1996)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.12.2014 9:48  •  Přečteno: 2202x

Soutěž na pomník Skácela

Podle všeho soutěž na pomník básníka Skácela nevyvolala mezi mladými sochaři velký zájem.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 23.2.2015 9:27  •  Přečteno: 2233x

Adolf Vildt (1868–1931)

Adolf Vildt (1868–1931)Nejvlivnějším italským sochařem první třetiny 20. století byl Adolf Vildt. Virtuozní kameník s citem pro dokonalé mramorářské dokončení povrchu, jehož stylizace nikdy nepřehlušuje živost portrétu. Charakter často vyjadřuje až bizarní grimasou. Vždy mu ale jde o vyjádření vlastního, jasně čitelného názoru na portrétovaného. Z hlediska zpodobnění v mramoru je jeho dílo vyjímečné a ve dvacátém století ojedinělé. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 15.12.2014 16:46  •  Přečteno: 2157x

Stanovisko vedení AVU k pamfletům Michala Blažka

Pamflety Michala Blažka ve věcné rovině satiricky komentují dění na AVU v Praze. Kritizuje akademické dění z konzervativních pozic tzv. „klasické“ sochy a malby. Vyjadřuje názor těch, kteří neakceptují proměny, k nimž ve výtvarném umění dochází v moderní době od Duchampových ready-made. S tímto názorem se neztotožňujeme, ale je legitimní.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 13.3.2019 9:21  •  Přečteno: 663x  •  Komentářů: 1

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2014 20, 2014

Chona Orloff

Chona OrloffU nás velmi málo známá rusko-židovská sochařka Chona Orloff, která žila od počátku 20. stol. v Paříži.

Již její první hlavy se vyznačují úžasnou stylizací, skvělým vyjádřením charakteru a vtipným neotřelým zpracováním detailu. Portréty jsou vždy dokonale plastické, silně individuální, s velkou nadsázkou tvaru a zjednodušení. Při zachování ohromné živosti formy. Nehraje u ní roli světlo vytvářející iluzivní efekty. Její hlavy splňují plně jeden ze zapomenutých požadavků na portrét: dokonalý charakter s příměsí karikatury. Jsou to ve své době před první světovou válkou jedny z nejodvážnějších portrétů, vzdáleně připomínající autoportrét O. Gutfreunda, který vznikl o několik let později, a ten se dále ubíral již ne tak radikální cestou. Autorka po roce 1940 emigrovala do Izraele, kde se stala uznávanou umělkyní.

Zdeněk J. P.

 

print Formát pro tisk