Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Malíři a Římské ceny Akademie výtvarných umění v Paríži

Malíři a Římské ceny Akademie výtvarných umění v Paríži

„Nikdy nevěřit učiteli (dnes ani učitelce, ani třetí mysli), který svým žákem, to jest svým epigonem, potvrzuje vlastni slávu. Hle, napodobí mne, měl jsem tedy pravdu.“

Tak tohle jsem si přečetl v knize Paříž a okolí (str. 33–34) Adolfa Hoffmeistera v patnácti letech a nemohu se zbavit dojmu, že mne to navždy poznamenalo.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 12.12.2016 23:29  •  Přečteno: 419x

Keťasení v Brně

Galerista Choupek koupil od Palcra sochu, počkal 20 let až sochař umře,

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 6.6.2014 16:53  •  Přečteno: 1283x

BLAŽEK VERSUS ART KODIAK

NENECHTE SI UJÍT MOŽNOST PŘÍMO V SOUDNÍ SÍNI NASÁT PROSTŘEDÍ DIVOKÉHO VÝCHODU PŘI RESTAUROVÁNÍ NÁRODNÍHO DIVADLA. BLAŽEK VERSUS ART KODIAK.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 11.2.2015 10:49  •  Přečteno: 205817x

Lysolajské symposium 2015

Lysolajské symposium 2015Lysolajské symposium zve na první pokus o zakončení letošního ročníku a to 23. 6. v 18 hodin v Houslích (studánka),

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 12.6.2015 19:06  •  Přečteno: 1040x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2014 20, 2014

Chona Orloff

Chona OrloffU nás velmi málo známá rusko-židovská sochařka Chona Orloff, která žila od počátku 20. stol. v Paříži.

Již její první hlavy se vyznačují úžasnou stylizací, skvělým vyjádřením charakteru a vtipným neotřelým zpracováním detailu. Portréty jsou vždy dokonale plastické, silně individuální, s velkou nadsázkou tvaru a zjednodušení. Při zachování ohromné živosti formy. Nehraje u ní roli světlo vytvářející iluzivní efekty. Její hlavy splňují plně jeden ze zapomenutých požadavků na portrét: dokonalý charakter s příměsí karikatury. Jsou to ve své době před první světovou válkou jedny z nejodvážnějších portrétů, vzdáleně připomínající autoportrét O. Gutfreunda, který vznikl o několik let později, a ten se dále ubíral již ne tak radikální cestou. Autorka po roce 1940 emigrovala do Izraele, kde se stala uznávanou umělkyní.

Zdeněk J. P.

 

print Formát pro tisk