Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Někteří sochaři byli v odboji už jako kojenci.

Někteří sochaři byli v odboji už jako kojenci.Učastník berounského sochařského sympozia Denis Anfilov tak dlouho v roce 1968 křičel, až rodiče pochopili, že jediné čím ho mohou ukonejšit je jeho osobní účast na demonstracích proti okupantům.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 21.8.2018 9:56  •  Přečteno: 827x

O Brnu se v Praze mluví!

V soutěži na pomník Skácelovi byl v podmínkách kvůli sběračům kovu zakázán bronz.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 12.6.2015 19:10  •  Přečteno: 1772x

Starosta Prahy 1 Lomecký vs. Sochař Michal Blažek

Soud Starosta Prahy 1 Lomecký vs. Sochař Michal Blažek proběhne 30. 7. ve 13 hodin v místnosti 211 u Obvodního soudu Prahy 3 v Jangellonské ulici. Michal Blažek byl bez soudního příkazu protiprávně vystěhován z ateliéru a má za to zaplatit 355 000 Kč, které si částečně fiktivně napočítali najmuté firmy za vystěhování

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 28.7.2015 17:23  •  Přečteno: 1162x

POSTMODERNOIDNÍ PRIVATIZACE SKÁCELA BRNĚNSKOU LÚZOU

POSTMODERNOIDNÍ PRIVATIZACE SKÁCELA BRNĚNSKOU LÚZOUDnes byly 43 autorům soutěžních návrhů oznámeny výsledky soutěže na „figurální“ pomník básníku Skácelovi. Ačkoliv se každý při prezentaci musel podepsat jménem, o návrzích a cenách se hovořilo jen v pořadových číslech jako v koncentráku.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 14.5.2015 18:14  •  Přečteno: 3459x  •  Komentářů: 1

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2014 25, 2014

E. A. Bourdelle

E. A. BourdelleE. A. Bourdelle (1861–1929) – jeho první zahraniční výstava byla v Praze roku 1910. Každý detail tváře i vlasů je sochařsky pojednaný tak, aby co nejlépe vystihl portrétovaného a to výhradně plasticky, nikdy graficky. Ukázkou vrcholného přístupu k portrétu je hlava D. Ingrese. Vše je na ní plasticky nadsazeno tak, aby vyjádřila individualitu tváře v době, kdy to na tvářích bylo ještě vidět. Bourdelle měl na naše sochařství vliv i jako pedagog, jeho ateliérem prošli O. Gutfreund, J. V. Dušek, O. Švec, V. Makovský, sochař Táborský a další. Zdeněk J. P.

print Formát pro tisk