Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Zmršená soutěž – Karel III. Schwarzenberg

Zmršená soutěž – Karel III. SchwarzenbergPopleta Jiří Středa, předseda Sdružení sochařů zpackal co mohl. Jako podklad pro vymodelování portrétů poslal zajemcům fotky hned několika Schwarzenbergů. Ti, kteří si vybrali nic netuše Bedřicha a ne Karla lll. byli samozřejmě ze souteže vyřazeni a jejich sochy nebyly ani vystaveny...

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 23.2.2017 22:55  •  Přečteno: 1292x

Kurátoři a kunsthistorici na stromě života

Sochařství a malířství by prospělo, kdyby byli kurátoři a kunsthistorici rozvěšeni na strom života.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 1.4.2015 21:10  •  Přečteno: 426x

Praha 1 se pod vedením starosty Lomeckého stává jedním policejním okrskem.

Pokutovala Martina Uhlíře tisíci korunami za to, že při vyvěšování tibetské vlajky na rozhledně neuposlechl výzvy tajného: „Počkej ty hajzle“ (stejnou částku jsem soudně prokázané protiprávní vniknutí policie do mého ateliéru musel Lomeckému zaplatit i já).

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 17.5.2016 10:54  •  Přečteno: 472x

Vladimíra Eidernová, předneseno 11. února 1985 (výňatek SZ)

Vladimíra Eidernová, předneseno 11. února 1985 (výňatek SZ)... Je ještě jeden obor, se kterým sochařství, pracující vlastním tělem a hmotou v (trojrozměrném) prostoru, tak úzce souvisí.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 13.12.2016 11:31  •  Přečteno: 713x  •  Komentářů: 0

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2015 49, A V U, 2015

Malebnost nahradí plastičnost a stání

O nástupci profesora Hendrycha ve škole figurálního sochařství na AVU je prý již rozhodnuto.

Má se jím stát bez ohledu na konkurzy čechokanaďan R. Štipl. Hendrych je předem vyřazen, stejně jako další adepti. To, že Štipl neovládá sochařskou abecedu je v postmodernickosti plus, a tak pokud se tak stane, zmizí ze světa poslední široko daleko klasický sochařský ateliér. Komedie s konkurzy započatá loni bude pokračovat. Čeká se jen na prozatím utajované kašpárky do poroty. Ke cti profesora Hendrycha přičtěme jeho odmítnutí býti v této porotě legalizující tuto šaškárnu. Rektor Vaněk se již ani nesnaží předstírat nějaká pravidla. Na dotaz proč nevypíše také konkurz na školu profesora Zeithammla odvětil aniž hnul brvou: „Prostě jsme na jeho místo nikoho jiného vhodného nenašli!!“ 
Richard Štipl krásně vyhovuje geubauerizaci stále podle názvu sochařských ateliérů na AVU či UMPRUM. Figurínismus nahrazující stání a plastičnost za panoptikum voskových a polystyrenových malebností. V oslavné kritice na jeho výstavu v roce 2011 napsali v Salonu: „Richard Štipl, jeden z nejoriginálnějších malířů a sochařů… Co se ikonografie týče, vyzařuje ze štiplových kompozic pocit všudypřítomného obecného zmaru a smrti. Uschlé stromy, pusté město, nahý člověk bloudící zničeným světem…“ Tato charakteristika je téměř doslovnoudefinicí malebnosti – protikladu plastičnosti, kterou se vyznačují sochy. Nový pedagog ideálně zapadne na AVU, kde jsou zastaveny projekty, studenti na stážích nedostávají plná stipendia, dva a půl milionu ukradeno plus dva a půl milionu pokuta za to, že to vedení chtělo zaretušovat a nic nehlásilo. 

print Formát pro tisk