Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Oscar Jespers (1887–1970)

Oscar Jespers (1887–1970)Oscar Jespers (1887–1970)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.12.2014 9:51  •  Přečteno: 1555x

Výstava prací studentů co mají v názvu slovo sochařstvcí na AVU a UMPRUM

Atelier prof. Zeithamla vede ve figurách

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 25.6.2014 20:26  •  Přečteno: 1500x

„Objekt je před sochami a obrazy chráněn jako trpaslík na zahrádce.“

Giacometti první v polovině dvacátého století zavrhl ve své tvorbě objekty a vrátil se k figurálnímu sochařství. „Princip totožnosti je mocnější, je tedy třeba jistá síla k tomu, aby se od-dělilo to, co se jeví. Tuto sílu, zdá se, druhá polovina dvacátého století v sobě nemá,…“ (Giacomettiho postřeh, Zdeněk Palcr, pracovní verze, samizdat, leden 1982, dále RR 42/1999, Michal Blažek – Sochy, 2000, Arbor Vitae)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 7.2.2016 11:16  •  Přečteno: 874x

Emilio Greco (1913–1995)

Emilio Greco (1913–1995)Emilio Greco (1913–1995) má řadu velmi současných krásně stylizovaných hlav.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.12.2014 9:20  •  Přečteno: 1722x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2015 49, A V U, 2015

Malebnost nahradí plastičnost a stání

O nástupci profesora Hendrycha ve škole figurálního sochařství na AVU je prý již rozhodnuto.

Má se jím stát bez ohledu na konkurzy čechokanaďan R. Štipl. Hendrych je předem vyřazen, stejně jako další adepti. To, že Štipl neovládá sochařskou abecedu je v postmodernickosti plus, a tak pokud se tak stane, zmizí ze světa poslední široko daleko klasický sochařský ateliér. Komedie s konkurzy započatá loni bude pokračovat. Čeká se jen na prozatím utajované kašpárky do poroty. Ke cti profesora Hendrycha přičtěme jeho odmítnutí býti v této porotě legalizující tuto šaškárnu. Rektor Vaněk se již ani nesnaží předstírat nějaká pravidla. Na dotaz proč nevypíše také konkurz na školu profesora Zeithammla odvětil aniž hnul brvou: „Prostě jsme na jeho místo nikoho jiného vhodného nenašli!!“ 
Richard Štipl krásně vyhovuje geubauerizaci stále podle názvu sochařských ateliérů na AVU či UMPRUM. Figurínismus nahrazující stání a plastičnost za panoptikum voskových a polystyrenových malebností. V oslavné kritice na jeho výstavu v roce 2011 napsali v Salonu: „Richard Štipl, jeden z nejoriginálnějších malířů a sochařů… Co se ikonografie týče, vyzařuje ze štiplových kompozic pocit všudypřítomného obecného zmaru a smrti. Uschlé stromy, pusté město, nahý člověk bloudící zničeným světem…“ Tato charakteristika je téměř doslovnoudefinicí malebnosti – protikladu plastičnosti, kterou se vyznačují sochy. Nový pedagog ideálně zapadne na AVU, kde jsou zastaveny projekty, studenti na stážích nedostávají plná stipendia, dva a půl milionu ukradeno plus dva a půl milionu pokuta za to, že to vedení chtělo zaretušovat a nic nehlásilo. 

print Formát pro tisk