Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

E. A. Bourdelle

E. A. BourdelleE. A. Bourdelle (1861–1929) – jeho první zahraniční výstava byla v Praze roku 1910. Každý detail tváře i vlasů je sochařsky pojednaný tak, aby co nejlépe vystihl portrétovaného a to výhradně plasticky, nikdy graficky. Ukázkou vrcholného přístupu k portrétu je hlava D. Ingrese. Vše je na ní plasticky nadsazeno tak, aby vyjádřila individualitu tváře v době, kdy to na tvářích bylo ještě vidět. Bourdelle měl na naše sochařství vliv i jako pedagog, jeho ateliérem prošli O. Gutfreund, J. V. Dušek, O. Švec, V. Makovský, sochař Táborský a další. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.12.2014 11:03  •  Přečteno: 1688x

Soud Blažek vs Art-Kodiak odročen

Soud Blažek vs Art-Kodiak byl odročen a Jiří Fiala (A-K) musí do 20 dnů přinést stavební deník. Tento důkaz se mu doposud dařilo skrývat. Zdá se, až bude po všem, rapidně ubyde sochařů a malířů pracujících na restaurátorských zakázkách pro Art-Kodiak bez písemné smlouvy.   

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 23.2.2015 21:59  •  Přečteno: 202x

Vladimíra Eidernová, předneseno 11. února 1985 (výňatek SZ)

Vladimíra Eidernová, předneseno 11. února 1985 (výňatek SZ)... Je ještě jeden obor, se kterým sochařství, pracující vlastním tělem a hmotou v (trojrozměrném) prostoru, tak úzce souvisí.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 13.12.2016 11:31  •  Přečteno: 307x  •  Komentářů: 0

Inzerát Komory restaurátorů

Hledají se restaurátoři, kteří by byli ochotni něco udělat pro vznik Komory restaurátorů. Podmínky: Licence MK, čistý pokrývačský rejstřík, dobré vztahy s restaurátorskou školou AVU a zároveň restaurátorskou školou Litomyšl.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 15.7.2015 17:44  •  Přečteno: 826x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2015 52, A V U, 2015

Doktorandi – hrobaři umění

Šarlatán Sevčík s Knížákem stvořili paskvil Vědecko-výzkumné pracoviště (VVP) na AVU pro tvorbu dějin umění, a to týkající se minulosti, přítomnosti i budoucnosti.

Nebyli však originální. Pokračovali tak jen v kontinuitě přístupu vědeckého marxismu-leninismu. Při projevu na AVU v devadesátých letech pronesl Knížák na obhajobu zřízení vědecko-výzkumného pracoviště větu: „Dnes již nebude možné, aby talenti tvořili někde nepochopeni. Vědecko-výzkumné pracoviště bude sledovat situaci a těm, kteří prokáží talent, poskytne možnost ho prosadit“. Za normalizace hlavní ideoložka Svazu výtvarných umělců Dr. Pecharová řekla: „Dnes již není možné, aby někde nepovšimnuti bokem tvořili Van Gogh, Gauguin. Dnes již marxistická kunsthistorie všechny talenty podchytí a bude na ně působit a vést je k správnému názoru, aby rozvíjeli naše současné umění (socialistický realismus)“. U Ševčíka samozřejmě flashart, u Knížáka fluxus. Srovnejme s Ducham­povým: „skutečný umělec současnosti půjde do ústraní“ (1961). 

"Vážené vedení AVU,
Dovoluji si vás požádat, abyste se nadále nezaštiťovali mým jménem, protože oč jsem usiloval celý život je přesný protiklad toho, co vy ted institucionalizujete."

Ze záhrobí, Marcel Duchamp. 4. 5. 2015 

print Formát pro tisk