Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Večer věnovaný Zdeňku Palcrovi v DOXu

Poslední večer věnovaný Zdeňku Palcrovi v DOXu dne 8. 12., přednáší Dr. Vladimíra Koubová­‑Eidernová. Začátek v 18 hodin v archivu, s přípitkem.
 

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.11.2016 16:05  •  Přečteno: 669x

Soud Blažek versus Art Kodiak 25. 5. 2016

Soud Blažek versus Art Kodiak 25. 5. 2016, 14 hod, 0vocný trh 14, Praha 1, č. dveří 8, přízemí. Vhodné jako úvod do praxe pamatkového gangsterismu pro začínající restaurátory.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.5.2016 11:13  •  Přečteno: 630x

Honoré Daumier (1808–1879)

Honoré Daumier (1808–1879)Tentokrát sáhnu do 19. století pro povzbuzení odvahy v přístupu k potrétu. Jde o sérii 36 podživotních hlav od malíře Honoré Daumiera zvaných „La Monarchie de Juilliet“. Ačkoliv jsou podživotní, působí monumentálně. Mají ohromnou odvahu k plastické nadsázce. Výraz je karikaturně přehnán, ale přesto některé působí jako dokonalý portrét. Skvěle karikují vesměs negativní rysy zobrazovaných, přitom však obecnými hodnotami přesahují prosté zesměšnění. Je nutné zmínit, že jde o malíře, neškoleného modeléra, a tudíž o přirozený geniální talent pro cítění plastické řeči. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 9.12.2014 13:44  •  Přečteno: 2261x

Jan Skácel

Znovu láska znovu odedávna Z povzdálí překáží smrti

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 25.5.2015 18:53  •  Přečteno: 1189x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2015 52, A V U, 2015

Doktorandi – hrobaři umění

Šarlatán Sevčík s Knížákem stvořili paskvil Vědecko-výzkumné pracoviště (VVP) na AVU pro tvorbu dějin umění, a to týkající se minulosti, přítomnosti i budoucnosti.

Nebyli však originální. Pokračovali tak jen v kontinuitě přístupu vědeckého marxismu-leninismu. Při projevu na AVU v devadesátých letech pronesl Knížák na obhajobu zřízení vědecko-výzkumného pracoviště větu: „Dnes již nebude možné, aby talenti tvořili někde nepochopeni. Vědecko-výzkumné pracoviště bude sledovat situaci a těm, kteří prokáží talent, poskytne možnost ho prosadit“. Za normalizace hlavní ideoložka Svazu výtvarných umělců Dr. Pecharová řekla: „Dnes již není možné, aby někde nepovšimnuti bokem tvořili Van Gogh, Gauguin. Dnes již marxistická kunsthistorie všechny talenty podchytí a bude na ně působit a vést je k správnému názoru, aby rozvíjeli naše současné umění (socialistický realismus)“. U Ševčíka samozřejmě flashart, u Knížáka fluxus. Srovnejme s Ducham­povým: „skutečný umělec současnosti půjde do ústraní“ (1961). 

"Vážené vedení AVU,
Dovoluji si vás požádat, abyste se nadále nezaštiťovali mým jménem, protože oč jsem usiloval celý život je přesný protiklad toho, co vy ted institucionalizujete."

Ze záhrobí, Marcel Duchamp. 4. 5. 2015 

print Formát pro tisk