Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Honoré Daumier (1808–1879)

Honoré Daumier (1808–1879)Tentokrát sáhnu do 19. století pro povzbuzení odvahy v přístupu k potrétu. Jde o sérii 36 podživotních hlav od malíře Honoré Daumiera zvaných „La Monarchie de Juilliet“. Ačkoliv jsou podživotní, působí monumentálně. Mají ohromnou odvahu k plastické nadsázce. Výraz je karikaturně přehnán, ale přesto některé působí jako dokonalý portrét. Skvěle karikují vesměs negativní rysy zobrazovaných, přitom však obecnými hodnotami přesahují prosté zesměšnění. Je nutné zmínit, že jde o malíře, neškoleného modeléra, a tudíž o přirozený geniální talent pro cítění plastické řeči. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 9.12.2014 13:44  •  Přečteno: 2143x

A teď něco svátečního:

A teď něco svátečního: Andrej Bělocvětov, 1953–55 Hana Wichterlová, olej, plátno, 78,5 × 63,5 cm

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 20.12.2016 11:40  •  Přečteno: 116554x

Ač Putinův bratr v postmoderním triku

navíc s Čingischánem v zádech, posera Zeman se zatím bez Konvičky neodvážil mezi Pražáky.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 13.3.2016 16:25  •  Přečteno: 550x

Kalouskův přílepek

Piráti prohlasovali s Okamurou referendum napříč zkoprnělými stranami. Jedině bystrému Kalouskovi se podařil kardinální přílepek: referendum bude možné i o nucené eutanázii v národním zájmu. A to u tří nejvyšších státních představitelů.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 21.2.2018 17:05  •  Přečteno: 163x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2015 52, A V U, 2015

Doktorandi – hrobaři umění

Šarlatán Sevčík s Knížákem stvořili paskvil Vědecko-výzkumné pracoviště (VVP) na AVU pro tvorbu dějin umění, a to týkající se minulosti, přítomnosti i budoucnosti.

Nebyli však originální. Pokračovali tak jen v kontinuitě přístupu vědeckého marxismu-leninismu. Při projevu na AVU v devadesátých letech pronesl Knížák na obhajobu zřízení vědecko-výzkumného pracoviště větu: „Dnes již nebude možné, aby talenti tvořili někde nepochopeni. Vědecko-výzkumné pracoviště bude sledovat situaci a těm, kteří prokáží talent, poskytne možnost ho prosadit“. Za normalizace hlavní ideoložka Svazu výtvarných umělců Dr. Pecharová řekla: „Dnes již není možné, aby někde nepovšimnuti bokem tvořili Van Gogh, Gauguin. Dnes již marxistická kunsthistorie všechny talenty podchytí a bude na ně působit a vést je k správnému názoru, aby rozvíjeli naše současné umění (socialistický realismus)“. U Ševčíka samozřejmě flashart, u Knížáka fluxus. Srovnejme s Ducham­povým: „skutečný umělec současnosti půjde do ústraní“ (1961). 

"Vážené vedení AVU,
Dovoluji si vás požádat, abyste se nadále nezaštiťovali mým jménem, protože oč jsem usiloval celý život je přesný protiklad toho, co vy ted institucionalizujete."

Ze záhrobí, Marcel Duchamp. 4. 5. 2015 

print Formát pro tisk