Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

E. A. Bourdelle

E. A. BourdelleE. A. Bourdelle (1861–1929) – jeho první zahraniční výstava byla v Praze roku 1910. Každý detail tváře i vlasů je sochařsky pojednaný tak, aby co nejlépe vystihl portrétovaného a to výhradně plasticky, nikdy graficky. Ukázkou vrcholného přístupu k portrétu je hlava D. Ingrese. Vše je na ní plasticky nadsazeno tak, aby vyjádřila individualitu tváře v době, kdy to na tvářích bylo ještě vidět. Bourdelle měl na naše sochařství vliv i jako pedagog, jeho ateliérem prošli O. Gutfreund, J. V. Dušek, O. Švec, V. Makovský, sochař Táborský a další. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.12.2014 11:03  •  Přečteno: 2577x

Odměna 10 000 Kč

Už dva lidé nárokují odměnu 10 000 Kč, kterou jsem vypsal za nalezení článku (Zeman je vůl, SZ č. 76).

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 16.4.2016 13:06  •  Přečteno: 662x

Paradox výtvarého kritika

Paradox výtvarého kritikaEsej Zdenka Palcra „Giacomettiho postřeh“ (zde v katalogu výstižně charakterizuje rozdíl mezi sochou a objektem, mimo jiné, jako rozdíl ve schopnosti zobrazovat a tedy i v představivosti (uvědomme si pro srovnání zanedbatelný význam a hodnotu objektových děl v jiných uměleckých oborech např. literatuře, divadle*, atd).

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 8.3.2016 20:54  •  Přečteno: 922x

BLAŽEK VERSUS ART KODIAK

NENECHTE SI UJÍT MOŽNOST PŘÍMO V SOUDNÍ SÍNI NASÁT PROSTŘEDÍ DIVOKÉHO VÝCHODU PŘI RESTAUROVÁNÍ NÁRODNÍHO DIVADLA. BLAŽEK VERSUS ART KODIAK.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 11.2.2015 10:49  •  Přečteno: 206284x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2015 38, A V U, 2015

Válka hormonů na AVU

Na AVU to vře a nevyzná se v tom už ani paní Budíková, která navzdory všem myslitelným utkvělým představám pedagogů školu udržuje leta v chodu. Defraudantka, která připravila studenty na AVU o 2 500 000 kč slíbila rektorovi, že je vrátí, ihned jak je vyhraje v automatech nazpět.

Knížák chtěl hnát za zpronevěru k odpovědnosti Kokoliu, ten ho pak u konkurzu obvinil, že spí se studentkami, což vedlo překvapivě k jeho vyhazovu. Dříve přinášela tato častá praxe jako vedlejší produkt studentkám ovládnutí sochařského a malířského řemesla. Nyní ale protože již profesoři touto řemeslnou dovedností neoplývají, stávají se jakýmisi průvodci životem studentů, učí je pošťuchovat měšťáky, přinášet banality do veřejného prostoru, cvičně sesazovat autority, vypisovat granty a v 6. ročníku vyučují umění jak napsat diplomovou práci s pomocí textů, kterým student nerozumí, aby to nikdo nepoznal. 

To vše při značné spotřebě materiálů, například barev, které se již pak nedají znovu použít. Většina absolventů se pak uchytí úspěšně v reklamním průmyslu jako kreativci.

Knížákovi studenti hned protestují proti jeho vyhazovu peticí „...naprosto zásadně narušuje cestu již započatého individuálního rozvoje, založeného na propracované metodice profesora“. Takovéto potrestání si Milan Knížák nezaslouží. Spekuluje se o snaze lesbické falangy o prolomení limitů dosud výhradně mačistických lovišť. Rektor, sám odborný asistent, mu nabídl emeritního profesora a zaručil „...možnost být školitelem vybraných doktorandek...”. Na další profesorské místo však raději operativně přijal rovnou manželský pár. Dále mu chce udělit titul Doktor Honoris Causa, kterýžto se ale, v rámci jedné školy, uděluje jen v obskurních zemích.

 

Podělte se i vy s našimi čtenáři odpovědí na anketu: Jaký umělecký přínos pro vás měl sexuální vztah s profesorem(kou) na AVU či UMPRUM?

print Formát pro tisk