Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Pomníkomory

V současné době o pomnících, sochách, píše osvětově Zdeněk Lukeš v lidovkách, ani nevadí, že se v jeho článcích objevuje tolik faktických chyb. V poslední době však na toto téma poskytuje i rozhovory do rozhlasu, či iDnes, ve kterých jakoby ztratil kontakt s realitou a vyšperkovává svá vyjádření vykonstruovanými pointami.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 25.6.2014 21:24  •  Přečteno: 1119x

Kdo nejde se Sochařským zpravodajem, nejde se sochařským zpravodajem

Kdo nejde s námi, jde proti nám, K. Gottwald

Kdo není proti nám, je s námi, J. Nazaretský

Kdo nejde se Sochařským zpravodajem, nejde se sochařským zpravodajem, M. Blažek

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 7.11.2016 10:16  •  Přečteno: 296x

Portrét Rudolfa Dzurka a Věry Čáslavské

Prodloužení termínu odevzdání soutěže na portrét Rudolfa Dzurka a Věry Čáslavské na březen 2017. Termín bude upřesněn.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.11.2016 16:02  •  Přečteno: 399x

Giacomettiho postřeh

Dosud, pokud vím, nepublikovaný text Zdeňka Palcra – pokračování pracovní verze, únor 1982
Rozvíjení významu odpovědi na otázku v čem je rozdíl mezi objektem a uměním zobrazujícím k otázce: „…Proč by mouchy měly být bez umění?“ (R. Smithson, Příběhy se zrcadly – cestování po Yucatanu, Artforum, 1969) Přiblíží i důvod, proč otázku rozdílu mezi objektem a uměním zobrazujícím jsme položili: „…a navrhl jsem pojetí poesie jako živoucího celku veškeré poesie, která kdy byla napsána…“ (T. S. Eliot – Tradice a individuální talent, Listy pro umění a kritiku, 1933)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.6.2016 14:53  •  Přečteno: 319x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2015 38, A V U, 2015

Válka hormonů na AVU

Na AVU to vře a nevyzná se v tom už ani paní Budíková, která navzdory všem myslitelným utkvělým představám pedagogů školu udržuje leta v chodu. Defraudantka, která připravila studenty na AVU o 2 500 000 kč slíbila rektorovi, že je vrátí, ihned jak je vyhraje v automatech nazpět.

Knížák chtěl hnát za zpronevěru k odpovědnosti Kokoliu, ten ho pak u konkurzu obvinil, že spí se studentkami, což vedlo překvapivě k jeho vyhazovu. Dříve přinášela tato častá praxe jako vedlejší produkt studentkám ovládnutí sochařského a malířského řemesla. Nyní ale protože již profesoři touto řemeslnou dovedností neoplývají, stávají se jakýmisi průvodci životem studentů, učí je pošťuchovat měšťáky, přinášet banality do veřejného prostoru, cvičně sesazovat autority, vypisovat granty a v 6. ročníku vyučují umění jak napsat diplomovou práci s pomocí textů, kterým student nerozumí, aby to nikdo nepoznal. 

To vše při značné spotřebě materiálů, například barev, které se již pak nedají znovu použít. Většina absolventů se pak uchytí úspěšně v reklamním průmyslu jako kreativci.

Knížákovi studenti hned protestují proti jeho vyhazovu peticí „...naprosto zásadně narušuje cestu již započatého individuálního rozvoje, založeného na propracované metodice profesora“. Takovéto potrestání si Milan Knížák nezaslouží. Spekuluje se o snaze lesbické falangy o prolomení limitů dosud výhradně mačistických lovišť. Rektor, sám odborný asistent, mu nabídl emeritního profesora a zaručil „...možnost být školitelem vybraných doktorandek...”. Na další profesorské místo však raději operativně přijal rovnou manželský pár. Dále mu chce udělit titul Doktor Honoris Causa, kterýžto se ale, v rámci jedné školy, uděluje jen v obskurních zemích.

 

Podělte se i vy s našimi čtenáři odpovědí na anketu: Jaký umělecký přínos pro vás měl sexuální vztah s profesorem(kou) na AVU či UMPRUM?

print Formát pro tisk