Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

ZÁHADA ROZŘEŠENA

ZÁHADA ROZŘEŠENAPresident druhý zprava (zřejme bez obušku).

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.11.2015 10:01  •  Přečteno: 1001x

Léto s Palcrem 2 – Naivní svět génia

Léto s Palcrem 2 – Naivní svět géniaDva projevy obrazového vytváření, svým vznikem v dějinném čase od sebe vzdálené, přivádí současnost k symbióze. Oba mají jistotou v provedení zajistit intelektuálním zájmům "provoz", a ta je určena v obou případech volbou, která nezavazuje, protože nezpřítomňuje žádnou vazbu k tomu, co má být obrazovým projevem ztělesnění jako duchovní svět ustaveno.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 2.9.2014 9:29  •  Přečteno: 6940x

Soutěže

V Brně vypsalo město soutěž na pomník básníka Skácela (do března). Do soutěže portrétů Havla, Kaplického a Holého je přihlášeno přes 30 sochařů
​a i kdyby někdo přinesl hlavu až 5. ledna, tak nebude odmítnut. Příště: proč si ........ zaslouží dobrý pomník. 

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.10.2014 19:54  •  Přečteno: 483x

Výstava soch Michala Blažka

Výstava soch Michala Blažka (mých)v kavárně J&T
​v paláci Trinity u Vaňkovky v Brně končí 27. 2.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 23.2.2015 22:02  •  Přečteno: 507x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2014 02, A V U, 2014

Návštěva divadelního představení na Akademii výtvarných umění

Prostor tu je ”strukturálním momentem“ bytí. Bytí ”nás… umisťuje do celku jsoucna“ a moc bytí je tu mocí distance. Umisťování se odehrává tak, že nás ”od jsoucen… zároveň distancuje“. A právě distance umožňuje věcem objevit se. (Haptická ozvěna – výklad textu Jana Patočky Spisovatel a jeho věc a Úvahy nad Readovou knihou o sochařství, k teorii plastičnosti, RP)


Aby se něco objevilo, musí se od-dělit.
Goethe

 

Jsem skoro až vyděšen vesměs pozitivními reakcemi sochařů na první číslo. Budu ale museti ke zprávám otiskovat dobové dokumenty, například Rudé právo, což mne moc kvůli prodražení nebaví. Někteří totiž mým zprávám nechtějí věřit.

Navštívil jsem přijímací řízení na místa profesorů, na které se teď množí stížnosti na regulérnost. Rektor totiž porušil snad úplně všechny pravidla statutu AVU i jeho osobou vypsané podmínky, které mohl. Dělá to dojem, že to bere jako akci, která mu má zvýšit rating na konceptuálním trhu v Austrálii. Na prezentaci úspěšných kandidátů z prvního kola na obsazení sochařského ateliéru, jsem přišel pozdě. Zrovna tam kuňkala adeptka K. Vincourová, že by vyučovala studenty atakování veřejného prostoru banalitami. Originální nebyla, ale za to se na ní všichni komisaři usmívali. Zarážející bylo, že všichni hodnotitelé seděli shrbeni tak, že jsem měl pocit, že jim nějaký odmítnutý kandidát přerazil páteř. Poté nastoupil bizarní příklad progooglovaného konceptuálního Ferdy Mravence, jehož úroveň byla asi o třídu horší než studentů ateliéru, který chtěl vésti. Na dotaz jak by chtěl učit sochařskou výuku odpovedal: „Rozhodně bych nikomu nězakazoval modelovať, keď chce modelovať, ať si tedy klidně modeluje.“ Komise, která ho vybrala do druhého kola, jako jediná ze sálu zatleskala. O přestávce, když jsem v poklidu promlouval do duše komisaři Gebauerovi něco v tom smyslu, že po tom co zlikvidoval sochařství na UMPRUM se o to snaží teď na AVU, mne přerušila jeho vedle sedící kolegyně s tím, že jsme na akademické půdě a že jestli se nebudu chovat slušně, budu muset odejít. Požádal jsem tuto odrůdu s výrazem hlubinné paryby, ať mne neobtěžuje, právě když začal mluvit profesor Zeithamml. Přestože jeho tvorba a ateliér je zaměřen na odvětví sochařský objekt, je známo a letos se to i prokázalo, že umí naučit klasické figurální disciplíny portrét či figuru, takže strčí do kapsy i specializovaný ateliér profesora Hendrycha, kde kromě absence jiskrného intelektu chybí chuť a vůbec důvod proč vytvářet sochy. Profesor Zeithamml, hvězda mezi pedagogy na Akademii, se však jako správný sochař vymezoval proti mocným nosičům vody tamtéž, a proto se původně vůbec nedostal do druhého kola. Rektor, sám odborný asistent, však nekompetentní rozhodnutí komise milostivě zrušil. Jestli podlehl protestům nebo faktu, že by na AVU poklesl počet profesorů pod hranici pro udělení akreditace vysoké školy, o tom Sochařský zpravodaj dále z časových důvodů nepátral. Když profesor Zeithamml skončil, studenty a sochaři zaplněná aula ho odměnila tříminutovým bouřlivým aplausem. Odpolední jednání bylo již a huit clos.

Michal Blažek
 

 

V příštím čísle: Další imbecil, tentokrát z Berlína, tvrdí, že malba (= socha) je mrtvá
(LN, 7. června)
Recenze výstav studentů AVU a UMPRUM
 

 

print Formát pro tisk