Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Buddha-Ležící STÁNÍ. (M. B.)

Buddha-Ležící STÁNÍ. (M. B.)Buddha-Ležící STÁNÍ. (M. B.)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 25.4.2016 19:26  •  Přečteno: 768x

Feministky na Univerzitě Karlově

přitápějí pod kotlem. Budou chtít asi dosadit do vedení nějakou svou loutku jako na AVU. A nebylo by překvapením, kdyby byly taky ze Slovenska, popřípadě z KGB.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 13.3.2016 16:17  •  Přečteno: 836x

Výstavní síň Špačkova Galerie v Lysolajích

Výstavní síň Špačkova Galerie v Lysolajích nebude k dispozici pro pokračování výstavy Opojná plasticita, která měla mít tři části:  1. Hlava, portrét (Prachatická, Z. Preclík, Imrová, Klimeš, Adamec st., Blažek, Palcr, Chlupáč, Středa, Vácha, Míka, Staub a další) 2. Figura 3. Reliéf. Intenzivně hledáme jiný prostor.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 25.5.2015 18:29  •  Přečteno: 1527x

Paradox výtvarého kritika

Paradox výtvarého kritikaEsej Zdenka Palcra „Giacomettiho postřeh“ (zde v katalogu výstižně charakterizuje rozdíl mezi sochou a objektem, mimo jiné, jako rozdíl ve schopnosti zobrazovat a tedy i v představivosti (uvědomme si pro srovnání zanedbatelný význam a hodnotu objektových děl v jiných uměleckých oborech např. literatuře, divadle*, atd).

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 8.3.2016 20:54  •  Přečteno: 1011x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2014 01, A V U, 2014

Ševčíkových tvůrčí přístup k historickým faktům

V 80.letech tyto agilní včeličky podchytily (převážně zapůjčením Flash-artu) tápající adepty umění. Tehdy se pro ně vžilo označení „Slepičí farma sourozenců Ševčíkových“.

Od té doby, s neuvěřitelným zápalem, za státní peníze, pomocí specifických vlastních metod bádání ve vědeckém ústavu AVU vytvořili fikci o existenci jakýchsi Ostrovů odporu (dalo by se uvěřit charakteristice, že do ní jsou zahrnuti ti, kteří nekladli Ševčíkům žádný odpor). Hlavní nosný brojler jejich farmičky Jiří David, mluvčí Tvrdohlavých, však nekladl odpor ani tehdejší totalitě, ba právě naopak. Jeho seskupeníčku platilo výstavy a katalog ÚVSSM Vasila Mohority. A členové tohoto komerčně sestaveného výběru (systém „vyberte si co se vám líbí“), se stali dokonce komisaří Zenit centra opět podniku ÚVSSM.

V době kdy byli zavíráni disidentští umělci je chválilo i Rudé právo. A návdavkem na veřejné diskusi s tehdejším ideologem režimu (proboha proč) Petrem Vilhelmem Jiří David prohlásil, že je hrdý, že může reprezentovat ČSSR v zahraničí. Zdá se, že škody po dvacetiletém působení sourozenců bude muset napravit až nějaký nový vědecký ústav.    MB

print Formát pro tisk