Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Brouk u Stromovky

Galerie Lajka naproti AVU do 31. 10. zajímavě připomíná Bohuslava Brouka (1912–1978), buřiče avantgardy a formálního dědice letenského Brouka a Babky či Bílé Labuti.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.10.2014 9:46  •  Přečteno: 1393x

Vladimíra Eidernová, předneseno 11. února 1985 (výňatek SZ)

Vladimíra Eidernová, předneseno 11. února 1985 (výňatek SZ)... Je ještě jeden obor, se kterým sochařství, pracující vlastním tělem a hmotou v (trojrozměrném) prostoru, tak úzce souvisí.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 13.12.2016 11:31  •  Přečteno: 17578x  •  Komentářů: 734

Francesco Messina

Francesco MessinaFrancesco Messina (1990–1995) Vystavovat začal kolem roku 1930. Nejméně polovina jeho díla jsou portréty. Navazuje na italskou rene­sanci. Jeho hlavy jsou anatomicky vystavěné, kombinují plně plastické a grafické prvky. U některých hlav podtrhuje výraz ještě polychromií. U bronzů si doslova hraje s patinou. Byl posedlý splétáním pramínků vlasů. U mužských portrétů je zdůrazněna individualita a síla, a to bez použití deformací, někdy tvary zjednodušuje v duchu neorealismu G. Manzua. Ve srovnání s E. Grecem je realističtější a zdaleka mu nejde o stylizaci formy. Na rozdíl od M. Mariniho nehraje žádné expresivní noty. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.12.2014 9:21  •  Přečteno: 3145x

Sezona

Blíží se sezona podzimního odstřelu kurátorů

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 16.8.2018 9:53  •  Přečteno: 120x  •  Komentářů: 0

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: K O M E N T Á Ř E, Soudy a pře, 2014

Restaurátorské mafie 1

Restaurátorské mafie 1Památkový zákon je koncipován tak, aby byl kvalifikovaný restaurátor oplývající licencí ministerstva kultury odpovědný za komplexní restaurátorský zásah.

Nikdo kromě něj (kromě jedné výjimky) nesmí na památku sáhnout. Toto se „dodržovalo“ tak začátkem devadesátých let. Potom vstoupily do procesu stavebně restaurátorské firmy a při zakázce například na zámek si vybrali jednoho restaurátora, který svou licencí „přikryl“ všechno. Na restaurátory, kteří na to neměli žaludek a nebyli tak chtiví peněz, zbyly volně umístěné sochy. Nenažrané stavební firmy společně s investory však teď restaurátory vyšachovali i z této poslední bašty a znemožnili jim účast v soutěžích podle zákona (např. sochy na Karlově mostě – Borgiáš, Mariánský sloup na Hradčanském náměstí a podobně).

 

Podepsaní restaurátoři: V. Adamec, J. Křížek, M. Blažek, M. Vácha, P. Míka, Z. Preclí

print Formát pro tisk