Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Paradox výtvarého kritika

Paradox výtvarého kritikaEsej Zdenka Palcra „Giacomettiho postřeh“ (zde v katalogu výstižně charakterizuje rozdíl mezi sochou a objektem, mimo jiné, jako rozdíl ve schopnosti zobrazovat a tedy i v představivosti (uvědomme si pro srovnání zanedbatelný význam a hodnotu objektových děl v jiných uměleckých oborech např. literatuře, divadle*, atd).

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 8.3.2016 20:54  •  Přečteno: 922x

V příštích číslech

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 12.6.2014 18:26  •  Přečteno: 1396x

Někteří sochaři byli v odboji už jako kojenci.

Někteří sochaři byli v odboji už jako kojenci.Učastník berounského sochařského sympozia Denis Anfilov tak dlouho v roce 1968 křičel, až rodiče pochopili, že jediné čím ho mohou ukonejšit je jeho osobní účast na demonstracích proti okupantům.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 21.8.2018 9:56  •  Přečteno: 43x  •  Komentářů: 0

Francesco Messina

Francesco MessinaFrancesco Messina (1990–1995) Vystavovat začal kolem roku 1930. Nejméně polovina jeho díla jsou portréty. Navazuje na italskou rene­sanci. Jeho hlavy jsou anatomicky vystavěné, kombinují plně plastické a grafické prvky. U některých hlav podtrhuje výraz ještě polychromií. U bronzů si doslova hraje s patinou. Byl posedlý splétáním pramínků vlasů. U mužských portrétů je zdůrazněna individualita a síla, a to bez použití deformací, někdy tvary zjednodušuje v duchu neorealismu G. Manzua. Ve srovnání s E. Grecem je realističtější a zdaleka mu nejde o stylizaci formy. Na rozdíl od M. Mariniho nehraje žádné expresivní noty. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.12.2014 9:21  •  Přečteno: 3090x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2014 21, K O M E N T Á Ř E, 2014

Pajerizace 17. listopadu

Například u Řečických (v Galerii Mladých) zasedalo OF s Havlem a konala se zde také první zahraniční tisková konference, kde ještě pochopitelně nebyli žádní tuzemští mediálové.

„Po dvou chaotických dnech u Řečických jsme se přesunuli do Laterny Magiky“. To je jediná zmínka v několikakilové dějinotvorné publikaci (M. Žantovský – Havel, Argo), a to máme štěstí, že tam autor tlumočil neboť jinde není většinou nic. Vypadá to, že mezi Činoherákem a Laternou Magikou byl Havel dva dny na balkoně. Přestože práh Řečických nikdy nepřekročil žádný herec, vzpomíná Marta Kubišová v tisku, že pro ni Havel na balkon poslal Ondřeje Vetchého. Známá záměna za celebritu je častá, pohádkový je ale melodram: Havel telefonuje z balkonu k Řečickým, ať seženou Vetchého, ať přivede zpěvačku, ať za 10 minut dojme milion lidí. Skutečnost byla taková, že sochaři a malíři už od soboty ovládali jediné dva stoprocentně čisté a autonomní prostory: U Řečických a Špálovku. Proto tam šlo OF. V Mánesu, školách a divadlech se ještě míhalo stávající vedení. Než se divadelní panstvo sjelo z natáčení seriálů, tak byla Galerie Mladých prostě jedinou možností. Zmíním důležitou nezajímavost: Řečičtí a Špálovka byly pod sochařským vedením a paní Kubišovou na Václavák prodral samozřejmě sochař. Po otevření hranic Havel i po přestěhování do Laterny využíval zadní místnost truhlářské dílny pro první setkání s Janouchem, Schwarzenbergem a dalšími navrátilci. Hojně tam klepali popel z cigaret do pilin.

Michal Blažek

 

print Formát pro tisk