Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Bankovní Art index

„J&T Banka ve spoluprácí s portálem Art+ upravila již podruhé žebříček, který nezaujatě popisuje vývoj na naší současné výtvarné scéně.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 23.2.2015 9:28  •  Přečteno: 2289x

Jak se správně svlékat

Po úspěšné obhajobě docentury Lenkou Klodovou na UMPRUM na téma „Jak se správně svlékat“ k ní bude tamtéž v tichosti připuštěn i rektor AVU odborný asistent Mr. Vaněk.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 1.4.2015 21:15  •  Přečteno: 321x

Giacomettiho postřeh

Dosud, pokud vím, nepublikovaný text Zdeňka Palcra – pokračování pracovní verze, únor 1982
Rozvíjení významu odpovědi na otázku v čem je rozdíl mezi objektem a uměním zobrazujícím k otázce: „…Proč by mouchy měly být bez umění?“ (R. Smithson, Příběhy se zrcadly – cestování po Yucatanu, Artforum, 1969) Přiblíží i důvod, proč otázku rozdílu mezi objektem a uměním zobrazujícím jsme položili: „…a navrhl jsem pojetí poesie jako živoucího celku veškeré poesie, která kdy byla napsána…“ (T. S. Eliot – Tradice a individuální talent, Listy pro umění a kritiku, 1933)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.6.2016 14:53  •  Přečteno: 371x

V P Ř Í Š T Í CH Č Í S L E CH :

Palcr o Gutfreundovi a jeho dosud nepublikované texty.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 19.8.2014 19:29  •  Přečteno: 292x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2015 57, K O M E N T Á Ř E, 2015

Komora restaurátorů

Jako předseda OOR (Odborová organizace restaurátorů) jsem byl na konzultaci s předkladateli nového Památkového zákona na Ministerstvu kultury.

OOR navrhovala zrušení statutu „dočasného restaurátora“ a vznik Komory restaurátorů. Po diskusi OOR souhlasila s jednoznačným formulováním statutu dočasného restaurátora jen pro občany EU s výjimkou ČR, s tím že navrhuje, aby každý cizí restaurátor, který bude samostatně restaurovat v České republice, přizval do týmu restaurátora s řádným povolením k restaurování Ministerstva kultury. V otázce vzniku Komory restaurátorů OOR upustila od požadavku na vznik ze zákona, protože podle vlastního průzkumu nezjistila dostatečné množství příčetných aktivistů, kteří by byli ochotni pro Komoru něco udělat. 

 

Restaurování uměleckých děl, (tzv. Česká restaurátorská škola), a památek vzniklo u nás naprosto opačně nežli jinde v Evropě a zvláště v Německu. Základem byl umělec, aktivní malíř, profesor Slánský, který považoval tuto činnost za službu kolegům umělcům. Restaurátorské školy v západní Evropě vycházejí z technologické záchrany materiálu. Já sám jsem monitoroval po dobu osmi let na kongresech UNESCO v Angkoru, kde na stejném místě restaurují týmy Německa, Francie, Švýcarska, USA, Itálie, Indie, Indonésie, Číny, Japonska, Jižní Koreje a dalších, různé přístupy k restaurování a z tamní zkušenosti lze vyvodit, že největší rozdíl je mezi Českou republikou a Německem. (Rozdíly jsou ale i uvnitř jednotlivých velmocí.) Budu se snažit získat podporu, aby Česká restaurátorská škola získala statut takový, jako mají olomoucké syrečky či hořické trubičky.

print Formát pro tisk