Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Žaloba společně na AVU a pedagoga prof. Siegla

U Obvodního soudu pro Prahu 7 byla podána žaloba společně na AVU a pedagoga prof. Siegla. Žalobce restaurátor Andrej šumbera se domáhá ochrany osobnosti v souvislosti s neochotou AVU omluvit se za neztracené stříbro, jejž, ať nesprávně či omylem, písemnou formou prof. Siegl prohlásil za chybějící v souvislosti s odpovědností žalobce.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 14.11.2016 9:50  •  Přečteno: 698x

Keťasení v Brně

Galerista Choupek koupil od Palcra sochu, počkal 20 let až sochař umře,

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 6.6.2014 16:53  •  Přečteno: 1626x

Zdeněk A Marie Preclíkovi: Duše

Zdeněk A Marie Preclíkovi: DušePapež nedávno vyhlásil, že Peklo neexistuje. Novopečení bezdomovci našli briskně dočasný azyl v Galerii Smečky v Praze na výstavě manželů Preclíkových.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 18.4.2018 17:38  •  Přečteno: 8x  •  Komentářů: 0

Giacomettiho postřeh

Dosud, pokud vím, nepublikovaný text Zdeňka Palcra – pokračování pracovní verze, únor 1982
Rozvíjení významu odpovědi na otázku v čem je rozdíl mezi objektem a uměním zobrazujícím k otázce: „…Proč by mouchy měly být bez umění?“ (R. Smithson, Příběhy se zrcadly – cestování po Yucatanu, Artforum, 1969) Přiblíží i důvod, proč otázku rozdílu mezi objektem a uměním zobrazujícím jsme položili: „…a navrhl jsem pojetí poesie jako živoucího celku veškeré poesie, která kdy byla napsána…“ (T. S. Eliot – Tradice a individuální talent, Listy pro umění a kritiku, 1933)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.6.2016 14:53  •  Přečteno: 650x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2015 57, K O M E N T Á Ř E, 2015

Komora restaurátorů

Jako předseda OOR (Odborová organizace restaurátorů) jsem byl na konzultaci s předkladateli nového Památkového zákona na Ministerstvu kultury.

OOR navrhovala zrušení statutu „dočasného restaurátora“ a vznik Komory restaurátorů. Po diskusi OOR souhlasila s jednoznačným formulováním statutu dočasného restaurátora jen pro občany EU s výjimkou ČR, s tím že navrhuje, aby každý cizí restaurátor, který bude samostatně restaurovat v České republice, přizval do týmu restaurátora s řádným povolením k restaurování Ministerstva kultury. V otázce vzniku Komory restaurátorů OOR upustila od požadavku na vznik ze zákona, protože podle vlastního průzkumu nezjistila dostatečné množství příčetných aktivistů, kteří by byli ochotni pro Komoru něco udělat. 

 

Restaurování uměleckých děl, (tzv. Česká restaurátorská škola), a památek vzniklo u nás naprosto opačně nežli jinde v Evropě a zvláště v Německu. Základem byl umělec, aktivní malíř, profesor Slánský, který považoval tuto činnost za službu kolegům umělcům. Restaurátorské školy v západní Evropě vycházejí z technologické záchrany materiálu. Já sám jsem monitoroval po dobu osmi let na kongresech UNESCO v Angkoru, kde na stejném místě restaurují týmy Německa, Francie, Švýcarska, USA, Itálie, Indie, Indonésie, Číny, Japonska, Jižní Koreje a dalších, různé přístupy k restaurování a z tamní zkušenosti lze vyvodit, že největší rozdíl je mezi Českou republikou a Německem. (Rozdíly jsou ale i uvnitř jednotlivých velmocí.) Budu se snažit získat podporu, aby Česká restaurátorská škola získala statut takový, jako mají olomoucké syrečky či hořické trubičky.

print Formát pro tisk