Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Dobrá zpráva

Galerista Třeštík se postavil čelem k faktu, že se v jeho galerii objevil štukatérsky postmodernistický novotvar připomínající Guttfreundova cellistu i s jeho falešným podpisem. Slíbil, že tento paskvil doložitelně zničí. Oceňuji jeho postoj. Být napálen či zmýlit se může každý a jeho galerie se jinak
​o Gutfreunda příkladně a krásně stará.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.4.2014 22:51  •  Přečteno: 243x

Mimořádné talentové zkoušky na AVU

V souladu se svými volebními sliby a vizemi programu AVU „o využití lidských zrojů“ a dále „otevření AVU občanům Prahy 7“

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 16.2.2015 9:23  •  Přečteno: 1149x

Léto s Palcrem 5 – Petr Rezek o Palcrovi

… Jako tělesné bytosti mezi ostatními věcmi nás charakterizuje opět Kurt Badt ve své stati o Podstatě plastičnosti. Socha nás v přebohatém světě staví před odlišný typ skutečnosti, před skutečnost uchopenou pomocí útvarů, které se v přírodě nevyskytují. Jsou to stereometrické útvary, které jsou výtvory ducha. Dle nich sochař rozvrhuje sochu.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 10.9.2014 17:03  •  Přečteno: 3000x

E. A. Bourdelle

E. A. BourdelleE. A. Bourdelle (1861–1929) – jeho první zahraniční výstava byla v Praze roku 1910. Každý detail tváře i vlasů je sochařsky pojednaný tak, aby co nejlépe vystihl portrétovaného a to výhradně plasticky, nikdy graficky. Ukázkou vrcholného přístupu k portrétu je hlava D. Ingrese. Vše je na ní plasticky nadsazeno tak, aby vyjádřila individualitu tváře v době, kdy to na tvářích bylo ještě vidět. Bourdelle měl na naše sochařství vliv i jako pedagog, jeho ateliérem prošli O. Gutfreund, J. V. Dušek, O. Švec, V. Makovský, sochař Táborský a další. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.12.2014 11:03  •  Přečteno: 1774x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2016, K O M E N T Á Ř E

Viktor Karlík z Revolver Revue

má smůlu. Jeho originální myšlenky si postmodernisté přisvojí a jemně načančané je prodají, aniž by uvedli zdroj původu, o dividendách nemluvě.

 Začal to v devadesátých letech Jiří David, pokračovala kurátorka Raimanová přivlastněním si jeho projektu autobusových zastávek a nyní bankovní monstrozní publikace Obsese, která vypadá jako jeho dlouhodobý cyklus Ateliéry z Revolveru. Posťáci se již chystají vybagrovat granty s jeho pozměněným projektem „Ohanbí kurátorů“.

 

print Formát pro tisk