Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Pozvánka na sochařské sympózium Lysolaje 2014

Pozvánka na sochařské sympózium Lysolaje 2014Přijďte na výjimečné sochařské sympózium, uvidíte tam dokonce i skutečné sochy.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 16.9.2014 7:21  •  Přečteno: 4751x

Vlasta Prachatická

Vlasta Prachatická museum Kampa, Praha sdílená prohlídka někdy do 20.ledna.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.1.2019 18:49  •  Přečteno: 2225x

Zdeněk Palcr – osamocený vizionář

11. 2. 2016 od 18:00, Centrum současného umění DOX, Poupětova 1, Praha 7 13. setkání z cyklu V šest v Archivu probíhá v prostoru Archivu výtvarného umění

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 7.2.2016 11:28  •  Přečteno: 3634x

Přednáška o plastičnosti, AVU

Přednáška o plastičnosti, AVUI na AVU se vyskytují hojně navštěvované přednášky

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 19.6.2018 20:01  •  Přečteno: 3452x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: K O M E N T Á Ř E, Sochaři, 2020

Křeťanský brutalismus

Křeťanský brutalismusŽula, diorit, záměrně zanechané stopy hornickými kangy, velikostní akcentace dlaní a prstů, další stopy po řezání elektrickými vidiovými kotouči a další atributy spjaté se socialistickým brutalismem.

Lze vysledovat, že podjedinný tovaryš-zadavatel se obrátil k tradicím Richarda Lvího srdce, dnu svatého Bartoloměje a vybral si na to též příslušného zhotovitele. 

Žula se v sochařství používá převážně na stalinské pomníky, podobně mega tvrdý diorit obsahuje 30 % nepříliš jeduprostého olova. Sochařský rukopis může být zároveň reklamou pro firmy Flex, Bosh či Hilty vyrábějící rozbrušovačky. Touto technikou se ale špatně vykreslují detaily a obtížně modeluje vhled do hluboké duše či je skoro nemožné dvěma tisíci watty proříznout rty laskavého úsměvu. Výsledkem je piškuntálský škleb typu „přechcal jsem i pána Boha“. Zhotovitel (jinak skvělý portrétista mimo jiné Felixe Dzeržinského, zakladatele ČEKy či Julia Fučíka zakrytého na stanici Holešovická (ostatní, a to i skutečně skvělé portréty na Wikipedii) byl vyškolen hutnickými prackami, což je na soše vidět.

Pomník kardinála Berana před Křesťanskou akademií v Dejvicích od Stanislava Hanzíka.

Pomník kardinála Berana

stopy hornického kanga

vhled do hluboké duše

Žula se v sochařství

print Formát pro tisk