Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Hyenismus = logo postmoderny!

Hyenismus = logo postmoderny!Slavný Kintera (6. místo v artindexu) cituje bez udání autora Maria Kotrbu

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 16.2.2015 9:17  •  Přečteno: 4290x

Genderyně bděte! Karla Vobišová

Genderyně bděte! Karla VobišováPrvní česká sochařka Karla Vobišová

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 19.6.2018 19:50  •  Přečteno: 3807x

Karikatura Marcela Duchampa od Karla Nepraše

Karikatura Marcela Duchampa od Karla Nepraše

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 17.11.2018 12:35  •  Přečteno: 2381x

Redakce sochařského zpravodaje navštívila domovskou bázi redakce Nájezdu

Udivilo nás, kolik má tak útlá tiskovina zástupců šéfredaktora.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 16.2.2015 9:19  •  Přečteno: 4378x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: VÝSTAVY a PŘEDNÁŠKY, A V U, 2019

Docentská výstava na Kampě

Docentská výstava na Kampě(Autor Vojtěch Míča)

21. 2. ve 13 hodin si nenechte ujít habilitační přednášku na AVU P. Míči, vedoucího pedagoga ateliéru figurálního sochařství. Figuru studoval u národního umělce Jana Hány (1985-1990). Od té doby až do loňska, kdy se stal vedoucím ateliéru, není známo, že by se věnoval figurálnímu sochařství, ba právě naopak. Vytvářel jakési skříně či betonové sarkofágy a dělal asistenta objektistům Demartinimu a Zeithammlovi.

Spolužáci Míča, Immerová, Stib­ral, Plačková pracují na principu dětských dřevěných kostek a jejich skládání. Kromě sochařského přístupu Anny Plačkové si ostatní jen hrají na mega mateřskou školku. Tak, že kostky zvětší a převedou do jiných materiálů, např. betonu. V případě Vojtěcha Míči na výstavě na Kampě první dojem, že se jedná o kolosální hmotná díla zatěžující prostor fyzickou tíhou, ale šálí. Nejedná se o beton, ale o kašírovanou aditivní směs beton připomínající. Jde pouze o slupku, která obsahuje umělé materiály a skleněné nebo laminátové vlákno. Poťukáním pomine iluze a nastane pocit kulisovitosti, jako jsou obklady cihel z umělé hmoty v restauracích druhé kategorie.  

předloha

předloha

První Vitální kolaps máme za sebou. V katalogu je kurátorským myslitelstvím rozebráno anglické slovo concrete, které znamená též důkaz. Rozdíl mezi skutečným betonem a aditivním pro sochařské účely poznáme, když přejedeme hapticky po hraně. Pravý beton (cement, voda, písek) má svou drsnou ušlechtilost, kdežto umělotina kromě toho, že je teplejší a není tak drsná, tak vás ještě polechtá laminátovými či skleněnými vlákny (osinek už byl zakázán). 

Do dutého objektu na výstavě by se ale zase mohl schovat kontraband a dokonce i mrtvola. 

Autor, který patrně překoná všechny rekordy, protože je na Akademii již bez přestávky 33 let a jako čerstvý docent má až do důchodu všechno ještě před sebou. Výstavu uvedl sám eurokomisař mj. jako za starých časů tajemníků.

Z polystyrénového a stěrkového charakteru objektů se vymyká odlitek ústředního topení, dříve oblíbené to disciplíně štukatérských učňů – odlévání těch nejnepravděpodobnějších věcí do sádry. Největší otázka, kterou tato výstava klade, je, proč jsou zaslepena žebra radiátoru. Možná, že se to dozvíme ve čtvrtek ve 13 hodin při habilitaci. A proč vůbec radiátor? Proč ne např. Duchampův pisoár? Nebo si jeho odlití Vojtěch Míča schovává až na profesuru?

print Formát pro tisk