Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Jacob Epstein (1880–1959)

Jacob Epstein (1880–1959)V roce 1912 vypukl ve Francii sochařský skandál s náhrobkem Oscara Wildea. Autor, anglický sochař, Jacob Epstein, udělal letícího anděla s mužským lingamem. Později vytvořil řadu realistických portrétů osobností a anglické honorace. Tyto hlavy jsou založeny na tvarové stylizaci a jejich povrchy jsou až graficky pojednány ve snaze vytvořit iluzi lidské kůže a lesku vlasů. Nikdy však díky své tvarové nadsázce neztrácejí sošný plastický charakter. U některých je cítit ovlivnění indickou plastikou a na rozdíl od minulých portrétistů Epstein dosahuje přímého pohledu očí zatmavenými zornicemi vhloubením hmoty. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 15.12.2014 16:53  •  Přečteno: 2165x

Probíhá lll.ročník sympozia v Berouně:

Probíhá lll.ročník sympozia v Berouně:Probíhá lll.ročník sympozia v Berouně:

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 16.8.2018 9:14  •  Přečteno: 408x  •  Komentářů: 0

Výstava fotografií Kateřiny Blažkové Bajzíkové, ANGKOR

Výstava fotografií Kateřiny Blažkové Bajzíkové, ANGKORVýstavu fotografií soch Angkorských chrámů můžete vidět do 31. 10. v Café Alternativ.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.10.2014 9:48  •  Přečteno: 1620x

Francesco Messina

Francesco MessinaFrancesco Messina (1990–1995) Vystavovat začal kolem roku 1930. Nejméně polovina jeho díla jsou portréty. Navazuje na italskou rene­sanci. Jeho hlavy jsou anatomicky vystavěné, kombinují plně plastické a grafické prvky. U některých hlav podtrhuje výraz ještě polychromií. U bronzů si doslova hraje s patinou. Byl posedlý splétáním pramínků vlasů. U mužských portrétů je zdůrazněna individualita a síla, a to bez použití deformací, někdy tvary zjednodušuje v duchu neorealismu G. Manzua. Ve srovnání s E. Grecem je realističtější a zdaleka mu nejde o stylizaci formy. Na rozdíl od M. Mariniho nehraje žádné expresivní noty. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.12.2014 9:21  •  Přečteno: 3396x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: VÝSTAVY a PŘEDNÁŠKY, K O M E N T Á Ř E, 2018

Pokud chcete na oběžnou dráhu, tak v tuto chvíli je to nejrychlejší z Brna. Cena Jindřicha Chalupeckého

Pokud chcete na oběžnou dráhu, tak v tuto chvíli je to nejrychlejší z Brna. Cena Jindřicha ChalupeckéhoWedemeyer vybral několik soch a vytrhl je z jejich depozitární letargie – vynesl je o několik poschodí výš a nakonec ještě výš, kdy je symbolicky vyslal na konfrontační let vesmírem.

Kurátorky: Tereza Jindrová, Karina Kottová, Moravská Galerie, Pražákův palác, Brno

 

Loňský ročník Ceny Chalupeckého by nestál za řeč. Přinesl obvyklou dojemně dětinskou školními poručníky vypěstovanou a čínskou bankou vyfutrovanou nemalbu a nesochu. Novinkou byl německý host, který prošmejdil depozitář, vytahal do expozice cizí plastiky a performoval je (bez vědomí autorů). Na rozdíl od Dominika Langa, který snesl z půdy podprůměrné sochy svého otce, vystavil je v Benátkách a úspěšně prodal jihoamerickému miliardáři, se nyní obětí stala první česká sochařská liga. Odnesl to mj. portrét od Vlasty Prachatické – viz foto. Současní umělci cirkulující mezi vysokými školami a podobnými cirkusovými atrakcemi, neznající nic než prostředí kampusů, muzeí a galerií, vnějšího světa se obávající, recyklují uvnitř bubliny. Na pražské Akademii dokonce poprvé po stopadesáti letech začali uzamykat před vnějším světem hlavní vchod.

print Formát pro tisk