Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

KOLOKVIUM DVOU

Výstavy v Galerii AVU jsou si všechny podobné a dokonale zaměnitelné. Na zemi se něco povaluje a hlavu zvednete jen kvůli videoobrazovce. To všechno ale autoři vědí, jsou totiž vedeni k tomu, že nejdůležitější je přece doprovodný vysvětlující leták. Jeden takový se sochařskými glosami v závorkách předkládám. Webová verze AVU je přizpůsobena obecnému českému pravopisu a opatřena vědecky nezbytným citátem ikony.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 6.7.2015 17:54  •  Přečteno: 1334x

Paní Morganová, paní Daučíková odstupte!

svou neschopností (snad jen tou) jste umožnily rozkradení Akademie výtvarných umění. (Začalo to na konci odpovědnosti Ševčíka, pak Morganové, Erasmus spadal pod odpovědnost zahraniční prorektorky Daučíkové – namočen je i megamimoň Kokolia).

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 20.3.2015 9:44  •  Přečteno: 1646x

Ježíš Kristus v Brně

Díky jednomu divadelnímu představení má v Brně Ježíš Kristus

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 19.6.2018 20:07  •  Přečteno: 328x  •  Komentářů: 0

Stavební deník z restaurování Národního divadla

Restaurátor Jiří Fiala (Art Kodiak) nedodal v předepsané lhůtě soudu Prahy 1 stavební deník z restaurování Národního divadla.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 1.4.2015 21:23  •  Přečteno: 791x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: K O M E N T Á Ř E, 2018

„Chočeš aforizmusa?“

„Chočeš aforizmusa?“ptal se každou chvilku Miloš Zeman sochařky Ani Vinokurovny, která byla poveřena vytvořením jeho portrétu na spřátelné prognostické olympiádě, konané v osmdesátých letech 20. století v Kazachstánu.

Spolu s Klausem a Komárkem tam zvítězili v soutěži trojčlených štafet. Vymodelovala i Klause. „Finišmen Komárek musel bohužel hned po klání odletět do Angoly a tehdy bylo zakázáno fotografovat, takže jsme v ušetřeném čase vyhrazeném pro třetí portrét navštívili místo, kde jsem se narodila.

Můj portretovaný model se zajímal o krajové zvyky, nejvíce snad o prastarou tradici práva otce nevěsty na její defloraci.

Byl nadšen, že v nových poměrech toto právo bývá uplatňováno v některých oblastech take okresními tajemníky, fascinovala ho statistika, zapisoval si horské oblasti a nížiny a porovnával, kde má tajemník přednost jako první. Jásal, že našel chybějící článek řetězce archetypu, zmíněný Karlem Marxem v Komunistickém manifestu, i když prý až na konci spisu, kde si toto právo drze uzurpoval kapitalista.

Ze své zásady chránit vždy své modely jsem to nikde nehlásila.“ Tak vzpomínala tvůrkyně mnoha významných sousoší. „...z původního konceptu trigy vznikla nakonec dvouhermovka.“ (citováno z B. Jelcinem částečně odtajněného archivu SKaZXISSK.)

(fotografie je laskavě zapůjčena z pozůstalosti umělkyně)

 

print Formát pro tisk