Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Jaroslav Blažek Michal Blažek

Jaroslav Blažek Michal BlažekVýstava obrazů a kreseb > Jaroslav Blažek, výstava plastik > Michal Blažek

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.11.2015 9:57  •  Přečteno: 835x

Zuniversálněný bakelitový zákon oligarchie Slavoje Českého:

Obecně se totiž jedinci ke stáří přiklánějí k jistotám stereotypů, dobře vědí, že „mladí vlci“ jsou jim nebezpeční, a proto se je snaží držet v lajně, což v mezním případě je jejich jediná a poslední aktivita.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 17.6.2014 16:38  •  Přečteno: 1238x

Soud Blažek versus Art Kodiak 25. 5. 2016

Soud Blažek versus Art Kodiak 25. 5. 2016, 14 hod, 0vocný trh 14, Praha 1, č. dveří 8, přízemí. Vhodné jako úvod do praxe pamatkového gangsterismu pro začínající restaurátory.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.5.2016 11:13  •  Přečteno: 505x

„Životnost sochy – navzdory tvrdosti, studenosti a suchosti“ (RP)

Až bude zveřejněno a zpracováno Palcrovo dílo, stanou se z etablovaných velikánů trpaslíci a někteří natřásavci vykrmení granulema klesnou pod hranici rozlišitelnosti. Proto se také 17 let od jeho smrti o to ti odpovědní nesnaží.    Michal Blažek

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 6.6.2014 18:49  •  Přečteno: 1336x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: K O M E N T Á Ř E, 2018

„Chočeš aforizmusa?“

„Chočeš aforizmusa?“ptal se každou chvilku Miloš Zeman sochařky Ani Vinokurovny, která byla poveřena vytvořením jeho portrétu na spřátelné prognostické olympiádě, konané v osmdesátých letech 20. století v Kazachstánu.

Spolu s Klausem a Komárkem tam zvítězili v soutěži trojčlených štafet. Vymodelovala i Klause. „Finišmen Komárek musel bohužel hned po klání odletět do Angoly a tehdy bylo zakázáno fotografovat, takže jsme v ušetřeném čase vyhrazeném pro třetí portrét navštívili místo, kde jsem se narodila.

Můj portretovaný model se zajímal o krajové zvyky, nejvíce snad o prastarou tradici práva otce nevěsty na její defloraci.

Byl nadšen, že v nových poměrech toto právo bývá uplatňováno v některých oblastech take okresními tajemníky, fascinovala ho statistika, zapisoval si horské oblasti a nížiny a porovnával, kde má tajemník přednost jako první. Jásal, že našel chybějící článek řetězce archetypu, zmíněný Karlem Marxem v Komunistickém manifestu, i když prý až na konci spisu, kde si toto právo drze uzurpoval kapitalista.

Ze své zásady chránit vždy své modely jsem to nikde nehlásila.“ Tak vzpomínala tvůrkyně mnoha významných sousoší. „...z původního konceptu trigy vznikla nakonec dvouhermovka.“ (citováno z B. Jelcinem částečně odtajněného archivu SKaZXISSK.)

(fotografie je laskavě zapůjčena z pozůstalosti umělkyně)

 

print Formát pro tisk