Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

E. A. Bourdelle

E. A. BourdelleE. A. Bourdelle (1861–1929) – jeho první zahraniční výstava byla v Praze roku 1910. Každý detail tváře i vlasů je sochařsky pojednaný tak, aby co nejlépe vystihl portrétovaného a to výhradně plasticky, nikdy graficky. Ukázkou vrcholného přístupu k portrétu je hlava D. Ingrese. Vše je na ní plasticky nadsazeno tak, aby vyjádřila individualitu tváře v době, kdy to na tvářích bylo ještě vidět. Bourdelle měl na naše sochařství vliv i jako pedagog, jeho ateliérem prošli O. Gutfreund, J. V. Dušek, O. Švec, V. Makovský, sochař Táborský a další. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.12.2014 11:03  •  Přečteno: 2420x

Sochařské sympózium Lysolaje, 2014

Sochařské sympózium Lysolaje, 2014Prostorové útvary jsou vystaveny různým hodnocením. Jedním z nejvýstřednějších je Badt-Palcrův index sochovitosti. Pojďme se spolu pokusit stanovit jeho hodnotu na výsledcích sochařského sympozia v Lysolajích – Kaménce.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 4.10.2014 18:19  •  Přečteno: 1532x

V P Ř Í Š T Í CH Č Í S L E CH :

Palcr o Gutfreundovi a jeho dosud nepublikované texty.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 19.8.2014 19:29  •  Přečteno: 498x

Tři kmotři ničení Národního Divadla

postmodernostní památkář Jerie, ziskuchtivý restaurátor Fiala, ministerský právní čistič Zídek

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 11.3.2015 9:46  •  Přečteno: 1327x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: K O M E N T Á Ř E, 2018

„Chočeš aforizmusa?“

„Chočeš aforizmusa?“ptal se každou chvilku Miloš Zeman sochařky Ani Vinokurovny, která byla poveřena vytvořením jeho portrétu na spřátelné prognostické olympiádě, konané v osmdesátých letech 20. století v Kazachstánu.

Spolu s Klausem a Komárkem tam zvítězili v soutěži trojčlených štafet. Vymodelovala i Klause. „Finišmen Komárek musel bohužel hned po klání odletět do Angoly a tehdy bylo zakázáno fotografovat, takže jsme v ušetřeném čase vyhrazeném pro třetí portrét navštívili místo, kde jsem se narodila.

Můj portretovaný model se zajímal o krajové zvyky, nejvíce snad o prastarou tradici práva otce nevěsty na její defloraci.

Byl nadšen, že v nových poměrech toto právo bývá uplatňováno v některých oblastech take okresními tajemníky, fascinovala ho statistika, zapisoval si horské oblasti a nížiny a porovnával, kde má tajemník přednost jako první. Jásal, že našel chybějící článek řetězce archetypu, zmíněný Karlem Marxem v Komunistickém manifestu, i když prý až na konci spisu, kde si toto právo drze uzurpoval kapitalista.

Ze své zásady chránit vždy své modely jsem to nikde nehlásila.“ Tak vzpomínala tvůrkyně mnoha významných sousoší. „...z původního konceptu trigy vznikla nakonec dvouhermovka.“ (citováno z B. Jelcinem částečně odtajněného archivu SKaZXISSK.)

(fotografie je laskavě zapůjčena z pozůstalosti umělkyně)

 

print Formát pro tisk