Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Ač Putinův bratr v postmoderním triku

navíc s Čingischánem v zádech, posera Zeman se zatím bez Konvičky neodvážil mezi Pražáky.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 13.3.2016 16:25  •  Přečteno: 775x

Před schůzí umělecké rady

Podle ohlasů z Akademie se odbornému asistentovi rektorovi situace začíná vymykat z rukou. Je to totiž malý popleta. Vypíše podmínky výběrového řízení na míru některým uchazečům a nevšimne si, že ten, který má vyhrát, je nesplňuje.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 12.6.2014 19:07  •  Přečteno: 1893x

Dobrá zpráva

Galerista Třeštík se postavil čelem k faktu, že se v jeho galerii objevil štukatérsky postmodernistický novotvar připomínající Guttfreundova cellistu i s jeho falešným podpisem. Slíbil, že tento paskvil doložitelně zničí. Oceňuji jeho postoj. Být napálen či zmýlit se může každý a jeho galerie se jinak
​o Gutfreunda příkladně a krásně stará.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.4.2014 22:51  •  Přečteno: 801x

Novinky z AVU, tentokrát od agentury Hacken Sie bitte!

Stručná zpráva pro AS AVU k Protokolu o kontrole č.j.: MSMT-7519/2015-5 předaného do rukou rektora dne 21. 9. 2015 a kroky a opatření rektora AVU k nápravě kontrolních zjištění.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 6.11.2015 10:08  •  Přečteno: 1409x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Léto s Palcrem, 2016

Paradox výtvarého kritika

Paradox výtvarého kritikaEsej Zdenka Palcra „Giacomettiho postřeh“ (zde v katalogu výstižně charakterizuje rozdíl mezi sochou a objektem, mimo jiné, jako rozdíl ve schopnosti zobrazovat a tedy i v představivosti (uvědomme si pro srovnání zanedbatelný význam a hodnotu objektových děl v jiných uměleckých oborech např. literatuře, divadle*, atd).

Imaginativní neschopnost tvůrce objektového umění spoléhá na lenost či absenci představivosti konsumenta: může-li objekt představovat cokoli, nepředstavuje-li nic mimo sama sebe, nemusí se divák nijak namáhat.

Objektové umění vytváří tedy symboly, není příznačné, nelze je přímo „čísti“, nejsou znaky toho, co symbolizují. 

Mají-li nabýt významu jest třeba dodat ideologii. Tyto objekty se tím stávají ostatky náboženství, kterému je možno uvěřit či neuvěřit. Často pouze neřízená touha otevírat ústa či chápat se pera, být sám sobě prorokem, prozradí na co tvůrce myslel (nebo nemyslel) během tvorby a ukáže vratkost základů víry. Na víře samé to však nic nezmění. 

 

Antonín Kosík, úryvek, k eseji Zdeňka Palcra „Giacomettiho postřeh“, pracovní verze, 1982

 

O Palcrovi v číslech SZ 8, 9, 11, 12, 13.

print Formát pro tisk