Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Lysolajské Sochařské Sympozium

Vybraní uchazeči na Lysolajské sochařské symposium: A. Plačková, P. Míka, J. Turský, M. Mlynář, Tour Chhatna (Kambodža), první náhradník : T. Havlík Sdružení sochařů (neoficiálně)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 17.4.2015 12:00  •  Přečteno: 1277x

Další stání jednoho z procesů proti firmě Art Kodiak

Další stání jednoho z procesů proti firmě Art Kodiak ohledně restaurování Národního Divadla
​bude dne 26. 9. 2016 ve 13 hodin u obvodního soudu pro Prahu 1 na Ovocném trhu v 1. patře, číslo dveří 154.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 30.8.2016 10:08  •  Přečteno: 268x

Vážení delegáti kongresu konfederace umění a kultury!

Reaguji na dopis z 11. 7. 2014 Ministerstva kultury doručený také KUKu.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.4.2015 9:47  •  Přečteno: 1054x

Kdo povede ateliér sochařství?

Protože vítěz konkurzu na vedoucího ateliéru sochařství byl vedením AVU úspěšně umístěn do mediálního a druhá finalistka dokonce do intermediálního ateliéru, zbylo vítězství na dosavadního vedoucího profesora Zeithammla.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 16.2.2015 9:14  •  Přečteno: 1009x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Léto s Palcrem, 2016

Paradox výtvarého kritika

Paradox výtvarého kritikaEsej Zdenka Palcra „Giacomettiho postřeh“ (zde v katalogu výstižně charakterizuje rozdíl mezi sochou a objektem, mimo jiné, jako rozdíl ve schopnosti zobrazovat a tedy i v představivosti (uvědomme si pro srovnání zanedbatelný význam a hodnotu objektových děl v jiných uměleckých oborech např. literatuře, divadle*, atd).

Imaginativní neschopnost tvůrce objektového umění spoléhá na lenost či absenci představivosti konsumenta: může-li objekt představovat cokoli, nepředstavuje-li nic mimo sama sebe, nemusí se divák nijak namáhat.

Objektové umění vytváří tedy symboly, není příznačné, nelze je přímo „čísti“, nejsou znaky toho, co symbolizují. 

Mají-li nabýt významu jest třeba dodat ideologii. Tyto objekty se tím stávají ostatky náboženství, kterému je možno uvěřit či neuvěřit. Často pouze neřízená touha otevírat ústa či chápat se pera, být sám sobě prorokem, prozradí na co tvůrce myslel (nebo nemyslel) během tvorby a ukáže vratkost základů víry. Na víře samé to však nic nezmění. 

 

Antonín Kosík, úryvek, k eseji Zdeňka Palcra „Giacomettiho postřeh“, pracovní verze, 1982

 

O Palcrovi v číslech SZ 8, 9, 11, 12, 13.

print Formát pro tisk