Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Další stání jednoho z procesů proti firmě Art Kodiak

Další stání jednoho z procesů proti firmě Art Kodiak ohledně restaurování Národního Divadla
​bude dne 26. 9. 2016 ve 13 hodin u obvodního soudu pro Prahu 1 na Ovocném trhu v 1. patře, číslo dveří 154.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 30.8.2016 10:08  •  Přečteno: 613x

Změna!

„…Prostor pro Z. Palcra“ v DOXu 9. 6. a 30. 6. v 18 hodin
 

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 17.5.2016 11:09  •  Přečteno: 515x

Cyklus kreseb Jaroslava Blažka z let 1968–1969

Cyklus kreseb Jaroslava Blažka z let 1968–1969Galerie Ztichlá klika Vás srdečně zve na zahájení výstavy

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 8.3.2016 21:07  •  Přečteno: 905x

Klárov

Kdyby tehdy byla soutěž na pomník odboje dvoukolová, tak by výsledek dopadl možná důstojně.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 30.6.2014 23:00  •  Přečteno: 1322x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Léto s Palcrem, 2016

Paradox výtvarého kritika

Paradox výtvarého kritikaEsej Zdenka Palcra „Giacomettiho postřeh“ (zde v katalogu výstižně charakterizuje rozdíl mezi sochou a objektem, mimo jiné, jako rozdíl ve schopnosti zobrazovat a tedy i v představivosti (uvědomme si pro srovnání zanedbatelný význam a hodnotu objektových děl v jiných uměleckých oborech např. literatuře, divadle*, atd).

Imaginativní neschopnost tvůrce objektového umění spoléhá na lenost či absenci představivosti konsumenta: může-li objekt představovat cokoli, nepředstavuje-li nic mimo sama sebe, nemusí se divák nijak namáhat.

Objektové umění vytváří tedy symboly, není příznačné, nelze je přímo „čísti“, nejsou znaky toho, co symbolizují. 

Mají-li nabýt významu jest třeba dodat ideologii. Tyto objekty se tím stávají ostatky náboženství, kterému je možno uvěřit či neuvěřit. Často pouze neřízená touha otevírat ústa či chápat se pera, být sám sobě prorokem, prozradí na co tvůrce myslel (nebo nemyslel) během tvorby a ukáže vratkost základů víry. Na víře samé to však nic nezmění. 

 

Antonín Kosík, úryvek, k eseji Zdeňka Palcra „Giacomettiho postřeh“, pracovní verze, 1982

 

O Palcrovi v číslech SZ 8, 9, 11, 12, 13.

print Formát pro tisk