Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Cestovní kancelář Boží osvícení

Cestovní kancelář Boží osvícení nabízí poslední zájezdy. 
​Jistota vrácení peněz při zatmění!

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 7.11.2016 10:12  •  Přečteno: 528x

POSTMODERNOIDNÍ PRIVATIZACE SKÁCELA BRNĚNSKOU LÚZOU

POSTMODERNOIDNÍ PRIVATIZACE SKÁCELA BRNĚNSKOU LÚZOUDnes byly 43 autorům soutěžních návrhů oznámeny výsledky soutěže na „figurální“ pomník básníku Skácelovi. Ačkoliv se každý při prezentaci musel podepsat jménem, o návrzích a cenách se hovořilo jen v pořadových číslech jako v koncentráku.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 14.5.2015 18:14  •  Přečteno: 2359x  •  Komentářů: 1

Večer věnovaný Zdeňku Palcrovi v DOXu

Poslední večer věnovaný Zdeňku Palcrovi v DOXu dne 8. 12., přednáší Dr. Vladimíra Koubová­‑Eidernová. Začátek v 18 hodin v archivu, s přípitkem.
 

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.11.2016 16:05  •  Přečteno: 565x

Starosto Lomecký!

zaplať 355 700 Kč, účet za mé protiprávní vystěhování bez soudního příkazu z ateliéru v Haštalské 4, Praha 1 (asi dvě třetiny jsi si z toho nahospodařil účtováním osmi dnů místo skutečných tří).

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 11.3.2015 9:50  •  Přečteno: 1184x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Léto s Palcrem, 2016

Paradox výtvarého kritika

Paradox výtvarého kritikaEsej Zdenka Palcra „Giacomettiho postřeh“ (zde v katalogu výstižně charakterizuje rozdíl mezi sochou a objektem, mimo jiné, jako rozdíl ve schopnosti zobrazovat a tedy i v představivosti (uvědomme si pro srovnání zanedbatelný význam a hodnotu objektových děl v jiných uměleckých oborech např. literatuře, divadle*, atd).

Imaginativní neschopnost tvůrce objektového umění spoléhá na lenost či absenci představivosti konsumenta: může-li objekt představovat cokoli, nepředstavuje-li nic mimo sama sebe, nemusí se divák nijak namáhat.

Objektové umění vytváří tedy symboly, není příznačné, nelze je přímo „čísti“, nejsou znaky toho, co symbolizují. 

Mají-li nabýt významu jest třeba dodat ideologii. Tyto objekty se tím stávají ostatky náboženství, kterému je možno uvěřit či neuvěřit. Často pouze neřízená touha otevírat ústa či chápat se pera, být sám sobě prorokem, prozradí na co tvůrce myslel (nebo nemyslel) během tvorby a ukáže vratkost základů víry. Na víře samé to však nic nezmění. 

 

Antonín Kosík, úryvek, k eseji Zdeňka Palcra „Giacomettiho postřeh“, pracovní verze, 1982

 

O Palcrovi v číslech SZ 8, 9, 11, 12, 13.

print Formát pro tisk